måndag, juni 19

Mitt liv som halvdöd

Ja, jag får väl börja skriva här då, även om jag inte har orkat fixa all layout än.. Det känns lite konstigt att börja igen, efter flera veckors uppehåll. Det har hänt så himla mycket det senaste. Jag har hängt i Stockholm, festat, tagit studenten, festat, åkt till Hultsfred, festat och till och med nästan trott att jag var kär ett tag.

Nu är jag hemma hos min brorsa tillsammans med min syrra. Micke jobbar, så snart ska jag och Malin ut på stan och köpa vax, så att vi kan vaxa benen. (!) Galet värre, men nån gång ska man väl göra det också. Igår orkade vi knappt röra oss alls. Syskonen var bakfulla och jag var nyss hitkommen från Hultsfred. Vi hängde med Malins nya ragg ett tag, och sen kom Mickes lägenhetspolare hem. Sen gick vi och la oss.

Hultsfred var roligt, och nu är jag sjuk. Hostar hela tiden, har knappt nån röst och är snuvig och tät till tusen. Men det var det värt. Såg en del schyssta band, typ Ane Brun, I'm from Barcelona och Amadou & Mariam med flera. Tyvärr pallade jag inte att se Slagsmålsklubben. Det var sjukt mycket folk och jag fick inte ens plats att klappa händerna. Jag fick typ panik, började nästan gråta och försökte ta mig ut, vilket var sjukt mycket lättare sagt än gjort. Konstigt faktiskt, för jag brukar inte ha några problem med att stå längst fram och pressas mot staketet och sånt. Men men. Jag får väl se dem en annan gång.

Lite läskiga inslag finns det ju alltid också, som under The Strokes och framåt nån timme, men sen blev det bra. På det hela taget är jag riktigt nöjd. Första kvllen lyckades jag till och med med det omöjliga. Jag var full och såg alla band jag ville se! Festival-nirvana!

2 Kommentarer:

Blogger Igor säger..

DU lyckliga tänk om man kommit iväg på hultan
nu ser det ju ut som om man inte ens kommer iväg på roskilde :S

19 juni, 2006 14:09  
Blogger Scully säger..

Rooooaaaadtrip

19 juni, 2006 16:49  

Skicka en kommentar

<< Home