torsdag, juni 22

Babylon har stulit min själ

Jag har aldrig varit mer Babylon än nu, med två (!) jobbdatorer, en stationär och en bärbar, företagstelefon och sjukt mycket pengar på banken. I höst kommer jag vara fattig som en lus, men just nu är jag den rikaste jag känner. Det känns galet. Men, ack, mitt svaga sinne, ganska bra.

Det blir antagligen Grebbestad på midsommar. För första gången sen jag var typ sex år ska jag fira midsommar på västkusten. Ska bli mysigt faktiskt. Förhoppningsvis blir det jag och goda vänner i solnedgången. Eller regnrusket, eftersom jag trots allt bor i sköna Bohuslän - alltid fiskeväder! På lördag åker jag till Stockholm för att följa med Isa till polisen och på måndag åker jag till Lindesberg för att fira Anders 18-årsdag. Ingen ville ju fira min, så jag snyltar lite på hans.. Borde kanske kolla så att jag får först och så. Det känns som att jag har bjudit in mig själv till Linde-borna de senaste tio gångerna typ. Men det är iallafall min plan. Sen åker jag hem och stressar ihjäl mig över min uppkörning.

Hade körlektion med en ny lärare idag, och det var fruktansvärt. Bägaren var redan ganska fylld med galna känslor, och läraren var hur tyken som helst. "Men lilla vännen, vad tror du att du gör!" Jag förstår vad Oskar menar med att jag får honom att köra dåligt nu. God damn, han fick mig att köra sämre än jag spelar hockey. Vilket inte är lite dåligt, eftersom jag inte ens kan åka skridskor. (Men jag är ganska öppen för en såndär amerikansk film-romantisk upplärning i månskenet, ni vet.)

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Haha, INGEN körskolelärare knäcker STURE!!! Han va bäst! ;)

22 juni, 2006 23:31  
Anonymous Anonym säger..

EAT THIS!

23 juni, 2006 01:26  
Anonymous Anonym säger..

Sture var hårdast! Jag var seriöst skräckslagen för honom!

23 juni, 2006 09:32  
Anonymous Anonym säger..

Fan vad bra Marie, nu kan jag ju följa hela familjen! Ni får peppa päronen också så är mitt bloggsneakande på familjen Hanås komplett! =)

Hoppas du får en bra Midsommar!

23 juni, 2006 12:17  
Blogger Marie säger..

Haha, tänk om föräldrarna börjar blogga! Men det är ju inte omöjligt. Fast jag vet inte om jag vill att de ska läsa min..

Och Sture kan äta skit, den här gubben var så nedlåtande, men samtidigt trevlig. Galen.

23 juni, 2006 12:42  

Skicka en kommentar

<< Home