måndag, februari 11

Vad ska jag göra med mitt liv?

Okej, jag kan helt enkelt inte sluta tänka på vad jag ska göra med mitt liv. Jag ska flytta härifrån i sommar, men var? Jag tror att jag vill flytta till Sverige och börja plugga, men vad ska jag plugga för något, och i vilken stad?

Följande alternativ har jag tagit fram med hjälp av uteslutningsförmågan, men efter att ha diskuterat dem med diverse vänner som har varit negativa vet jag ännu mindre vad som är rätt för mig.

So, choose carefully from the following options:

Grafisk design och kommunikation, 3 år, Sundsvall

Grafisk design GR (AB), inrikting tryckta och elektroniska medier, 1 år, Sundsvall

Produktdesign - Produktutveckling, 3 år, Malmö

Upplevelseproduktion, 3 år, Piteå

Reklam, grafisk design och visuell kommunikation, 3 år, Nybro

Form och Design 1, 6 månader, Kalmar

Textilekonomiutbildning, 3 år, Borås

Förpackningsdesign, 3 år, KY-utbildning, Sunne

Grafisk design, Östra Grevie Folkhögskola, 1 år, Vellinge

Form och design, Ölands Folkhögskola, 1 år, Skogsby


Vad passar mig bäst egentligen? Eller borde jag göra något helt annat?

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Kanske en ettårig grafisk design för att se om det är något du vill satsa på, eftersom du verkar vara rätt inne på grafisk design?

Annars tror jag upplevelseproduktion eller förpackningsdesign.

Hoppas du får klarhet...

11 februari, 2008 23:44  
Blogger Marie säger..

Jag är inte inne på grafisk design, det verkar bara vara det enda småintressanta som finns att plugga.

12 februari, 2008 12:45  
Blogger Matilda säger..

Textilekonom kanske?

Borås är lagom långt bort :)

12 februari, 2008 14:52  
Blogger Miriam säger..

Form och Design 1, 6 månader, Kalmar

6 månader är helt ok om du kommer på att det är jättetråkigt/ inte din grej/ drabbas av hemsk hemlängtan. Dessutom är Kalmar en jättefin stad, och min pappa bor där, så jag kan komma och besöka er! Och Pappa och Inger skulle lätt ställa upp om du hamnade i knipa.

Annars håller jag med Matilda om Borås. Någon form av ekonomisk inriktnig är alltid användbart. (Även om det är lite tråkigt..)

Många Kramar!

15 februari, 2008 16:29  

Skicka en kommentar

<< Home