tisdag, oktober 2

Dagens u-landsproblem

Joråsåatteh..

Jag är hemlös. Igen. Dock inte bostadslös, för jag bor hos Tobbe, Malin och Barry ett tag. Jag är snudd på desperat, och vill bara ge upp, men det går inte för då har jag ju ingen stans att bo. Dilemma, dilemma.

Jag har letat aktivt i en månad nu, tillsammans med andra. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt. Vi har fått två jättebra lägenheter, men båda har skitit sig på mållinjen. Typiskt. När vi fick den första superlägenheten sa jag upp min gamla, och i söndags var jag tvungen att flytta ut.

Men jag har ju fått löneförhöjning iallafall. Det är najs. Och så har två nya, riktigt trevliga killar börjat på jobbet. Och vi ska få en till chef. Och delas upp i två andra team än de vi är i nu. Fast det är stressigt som bara den också.

Ukraina var sjukt bra. Det coolaste var att jag svimmade på spårvagnen. Först spydde jag floder innan vi gick på, och sen kunde jag inte fokusera på någonting, och sen blev alla färger jättestarka och flöt in i varandra och sen svimmade jag. Jag vaknade efter 20 sekunder och hade ont i magen i flera dagar. Ballt värre.

Det fanns mycket annat ballt i Ukraina också. Tjernobyl, strålning, farlig mossa, tjocka ryssar och skitkallt men turkost hav till exempel. Sjukt bra.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

haha shit, tjernobyl och tjocka ryssar är läskigt... ;p

kram sis!

02 oktober, 2007 21:51  
Blogger Matilda säger..

Sjukt var ordet!

03 oktober, 2007 10:10  

Skicka en kommentar

<< Home