fredag, oktober 26

Getting ready for some chilling

Fredag kväll alltså. Jag har satt upp två tyger, två tavlor och en plansch på väggarna i min lägenhet. Tygerna är egentligen inte ens mina, men så sitter de i vardagsrummet också. Det börjar bli fint här. Jag trivs bra. Det allra bästa är att det är fräscht. Jag är så jäkla trött på att bo i nåt äckelhål.

Det enda som fattas är en madrass som faktiskt passar i min säng, och en helkroppsspegel. Madrassen kommer i veckan, och spegeln kan jag sätta upp när som helst så fort jag får tummen ur.

Annars händer det väl inte så mycket. Det är stressigt på jobbet, och jag byter skift med folk hit och dit för att det passar dem bättre. Jag undrar när jag ska börja byta skift så att det passar mig bättre. I och för sig skiljer det bara 45 minuter på våra skift, antingen slutar man kvart över fem eller klockan sex, men det är själva grejen. Och det är inte så himla kul att vara en av totalt två personer i hela den enorma byggnaden efter halv sex.


Om två veckor åker jag till Stockholm för att hälsa på min brorsa, och alla andra som kan tänkas vilja träffa mig. Jag tänker iallafall inte åka till någon annan stad. Jag vill inte stressa, jag vill bara ha en veckas ledigt och ha kul. Det ska bli skönt. Mina två semestrar hittills i år har bestått av fyra dagars jobba arslet av sig på Krokstrandsfestivalen och att åka till Ukraina och täcka in hela landet på nio dagar, varav två gick åt till att svimma och spy. Båda har visserligen varit hur kul som helst, men jag känner för lite proper vila.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Achtung!
Mummel du är krångel min sambo fyller år och har sig den veckan .. men jag ska endå träffa dig !
bara så du vet ..

06 november, 2007 03:32  

Skicka en kommentar

<< Home