söndag, februari 24

Bättre sent än aldrig

Nu har jag bott i min lägenhet i snart fyra månader, och har passat på att fota olika delar av lägenheten när den har varit städad. Igår hade vi storstädning, så allt är skinande rent, och jag har således alla foton jag behöver för att redogöra för hur jag bor. Allt enligt efterfrågan.

Vi tar det i rätt ording. När man kommer in i lägenheten hamnar man i hallen, som är liten och mörk:


Direkt till höger är lilla toan:


Rakt fram ligger sedan badrummet:



I badrummet finns min älskling, snöret för att tända lampan:


Genom nästa dörr kommer man in i själva lägenheten. Rakt till höger ligger mitt rum:





Från mitt rum kan man gå ut på en ganska stor balkong, som aldrig någonsin får en enda liten gnutta sol på sig, så den är ganska ful.

Åt vänster från hallen sett, ligger köket. Notera gärna de skinande köksbänkarna:


Köket övergår så sakteliga i Hall nr 2 (som alltså är i köket/vardagsrummet. Det kallas öppen planlösning):


Hallen övergår sedan i vardagsrum:




Bortanför vardagsrummet liger min flatmates rum, men det har inte dokumenterats på bild. Det är mycket mindre än mitt. Som tröst för avsaknade bilder på lägenhetens sista rum kommer här två bonusbilder.

Bonusbild nummer ett, mitt överlevnadsprojekt. Denna krukväxt köptes på IKEA för runt ett år sedan, vårdades ömt och heligt i min förra lägenhet och trivdes som fisken i vattnet där den stod i strålande sol dagarna i ända. När det lilla livet flyttades över till min nya lägenhet saknade den all den sol den tidigare hade fått och började bli lite ledsen. Jag misstog beteendet för att vara torr, och vattnade den tills den blev övervattnad och föll isär. Jag slängde då bort jorden och tänkte att jag kunde ha bladen i en vas några dagar, tills de också dog. Och där har bladen stått i någon månad, och har till och med börjat utveckla ett rotsystem!


Bonusbild nummer två. Efter storstädningen igår käkade jag en helt otroligt god kronärtskocka, men excellent vin till. Jag hade således min första smaksensation någonsin. Helt fabulöst gott.


Så, nu kan jag nog inte beskriva min lägenhet mer. Är det någon som är intresserad av vidare information, får denna individ helt enkelt pallra sig hit.

4 Kommentarer:

Blogger Joel Lind säger..

Herregud! Två toaletter, en dusch OCH ett badkar!
Och köket sen! Snacka om att det är finare än den där första lägenheten!
Ser grymt fint ut!
KRAM

25 februari, 2008 14:25  
Blogger Matilda säger..

Ja, jag är målös! Vet inte om jag vågar mig in i en så fin lägenhet när jag kommer på besök ;) Det är bäst att ni skitar mner den lite, så att den inte ser för fin ut!

Sjukt god middag också. Och vin, mm. Någon glömde en vinare här i helgen som Jacke och jag jobbar på nu. Gotta löööv att inte jobba på dagarna ;)

25 februari, 2008 14:55  
Blogger Marie säger..

Haha, vin klockan tre, Matilda!? Fy skäms. ;)

Lägenheten är i princip ALDRIG så ren annars, det är bara för att min flatmate fyller år, och hennes föräldrar kommer på torsdag.

För övrigt så har min översittar-neråtsparkar-chef inte sagt något om ledigheten än, trots att hon lovade mig svar på fredag, allra senast idag. Men nej då, lämna de anställda i sticket bara. Förhoppningsvis får jag svar imorgon.

25 februari, 2008 17:07  
Anonymous Anonym säger..

En enda sak imponerar - fönster i badrummet. Det är hög standard.

10 mars, 2008 22:54  

Skicka en kommentar

<< Home