tisdag, juni 26

Beslutsångest i regnet.

Jag blev precis erbjuden ett ettårskontrakt på jobbet. Jag sa nej.

Jag antar att det var det taktiskt mest korkade jag kunde ha gjort, men när jag satt där ensam med chefen i ett stort rum kunde jag bara inte ljuga henne rakt upp i ansiktet. Jag sa inte att det känns som att jag vill flytta vilken dag som helst, men vi kom överrens om ett femmånaderskontrakt, tills årsskiftet.

Där rök min löneförhöjning. Jag är ju inte riktigt i rätt position att löneförhandla när jag precis har sagt att jag inte kommer stanna kvar. Annars hade det nog gått bra. Chefen hade redan i princip lovat mig mer, hon ville bara kolla med Human Resources först.

BESLUTSÅNGEST!!

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Alltså, råd från någon med mycket erfarenhet i ämnet; ibland måste man fatta korkade och ologiska beslut, om det är det som känns rätt. Man kan analysera, tänka och resonera med sig själv tills hjärnbarken blivit sågspån, och sen måste man ändå gå och göra det som är mest otaktiskt och jobbigt. Det är inte mycket i livet som är logiskt...
Much Love!

26 juni, 2007 12:31  
Blogger Malin säger..

Men kanske kan du fortfarande få löneförhöjning? Du har ju trots allt gått på ett nytt kontrakt. Kanske inte lika mycket men en liten slant... Pratade ni överhuvudtaget om pengar?

27 juni, 2007 13:12  

Skicka en kommentar

<< Home