onsdag, oktober 3

Vem sa att tröstäta inte hjälper?

Idag köpte jag ett kilo choklad (asså, jag skojar inte, två stycken 500 grams-chokladkakor) för att tröstäta. Tyvärr hann jag bara tre rader innan jag började må lite illa. Då åt jag en tjock veghamburgare istället. Holland har godare vegburgare än Sverige. Dessutom stekte jag den själv och hade lyxigt bröd istället för sånt där äckligt.

Såhär i dagarna, när jag inte har någonstans att bo, funderar jag lite på om det kanske inte vore lika bra att bara flytta hem istället. Varför bor jag här egentligen? Inte är det för att vara hemlös iallafall. Inte för att känna mig som om jag tränger på heller. För att tjäna pengar kanske.. Men jag har ju för guds skull mer pengar än nån jag känner i min ålder, så varför åker jag inte bara jorden runt och sätter sprätt på hela skiten?

Dessa existensiella frågor. Det värsta är för att jag vet precis varför. Jag vill inte flytta härifrån därför att jag inte tror på långdistansförhållanden, och att må lite dåligt hela tiden är bättre än att må väldigt dåligt en gång. Samtidigt känns det ju väldigt fånigt att vara så beroende av någon annan. Det är absolut inte så att jag inte väljer själv, men jag håller kanske inte alltid riktigt med mig själv i alla frågor.

Här hade jag egentligen börjat skriva om alla människor lika värde, men det får flyttas till ett eget inlägg. Jag kunde visst inte sluta skriva.

3 Kommentarer:

Blogger Marie säger..

Eeh, jag upptäckte precis att det bara var 300-grammare. Men ändå, det är ju mycket choklad! (Minst 400 gram uppätet as we speak.)

03 oktober, 2007 21:07  
Blogger Ehpsson säger..

det är sjukt mycket choklad!

själv köpte jag idag en butterkaka (en sån där bullängd med smörkräm) som jag tänkte tröstäta på gammalt Binge Eating-vis. Men jag fick dåligt samvete så nu ligger den längst in i mitt skafferi!

Skönt att du börjat blogga igen!

03 oktober, 2007 23:46  
Anonymous Anonym säger..

Klart du ska flytta hem till de vackra svenska skogarna, den dyra ölen, den utdöda mamuten, den sexiga bävern, och den friska västkustvinden! Ta med dig Tobias så är saken biff!

03 oktober, 2007 23:56  

Skicka en kommentar

<< Home