måndag, november 5

IKEA 4 life!

Igår var jag på IKEA, mitt favoritmultinationella företag. I tät kamp med H&M dock.

Jag lyckades med konststycket att spendera mindre än jag hade tänkt. Helt otroligt. Allt som allt, inklusive mat och sånt, spenderade jag lite drygt 80 euro. Och för dessa (inte så) ynka penningar fick jag glögg, pepparkakor, tyg, en hylla, massa polly, kanelgifflar, köksredskap, lampor och gud vet vad. På det hela taget, en mycket lyckad shoppingtur. Mitt dyraste inköp var lakan för 12,95 och mitt billigaste var en galge på rea för 15 cent. Mest nöjd är jag med ringarna till duschdraperiet, för nu kan man äntligen duscha utan att hela badrummet blir blött.


Utöver det har jag hunnit umgås med Tobbes mamma och mammans vän, gått på Museumnacht, som är en kväll då alla muséer är öppna, och man bara måste betala 14 euro för att gå in på allihop. Dessutom räcker biljetten till ett ordinarie muséebesök också, så jag måste släpa mig till något sådant innan jul.

Det coolaste på Museumnacht var i Oude Kerk, som var helt nersläckt och full med 8- till 10-åriga flickor på enhjulingar. De hade pannlampor och lampor i däcken, och cyklade runt, runt, runt. Till detta hade de folk som slog på trummor och skelett av papier marché. Sjukt psykadeliskt och knarkat.

3 Kommentarer:

Blogger Matilda säger..

Coooolt!

05 november, 2007 23:01  
Anonymous Anonym säger..

åh, vill hem till dig och kolla på ikeafynd! förfest innan crapparty hemma hos er?

06 november, 2007 23:25  
Blogger Marie säger..

jag är i sverige på crapparty, malin. det har jag sagt massor av gånger!

07 november, 2007 12:31  

Skicka en kommentar

<< Home