fredag, maj 16

11/05/08, tag mot Balaton-sjon

Efter Sarajevo akte vi till Beld i Slovenien. Latt bast pa resan hittills! Antligen fick vi fjort ordentligt mycket! Vi rodde tva ganger, gick runt en sjo pa 6,5 km tva ganger, jag och Matilda forspaddlade och jag och Joel cyklade upp till ett flodutlopp.

Forsranningen var rolig, men inte sa prisvard. Det var alldeles for lugnt for min smak. Lite som att paddla kanot nar det blaser kraftigt bara. Men guiden var rolig. Det var bara jag och Matilda pa turen, sa han trodde inte att vi skulle klara mer fors. Han sjalv var varldens biff, men forvanansvart trevlig.

Cykelturen pa 3,5 km uppforsbacke och sen tillbaka efter att ha kollat pa ett flodutlopp var det basta pa lange! Jag hade inte kunnat tanka mig att jag saknade att cykla sa mycket, men det var otroligt skont att fa ta ut sig totalt pa cykeln.

Efter tva natter i Bled akte vi in till Ljubljana dar vi traffade det skanska paret Clara och Jens. De var roliga, och vi bestamde oss for att bo tillsammans. Pa kvallen gick vi mest omkring i Ljubljana, innan vi nasta morgon tog taget mot Balaton-sjon for att bada.

Och nu ar jag alltsa pa taget. Jag dricker mjolk ratt ur paketet och det kanns ratt bra.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Hur bloggar man från tåget??

Kram!

17 maj, 2008 11:11  
Blogger Marie säger..

Man bloggar inte fran taget, men skriver ner det for hand i en liten bok, som man sedan skriver av nar man har internet. Det ar darfor datumen i rubriken inte alltid stammer overrens med datumen da inlaggen publicerades.

18 maj, 2008 20:59  
Blogger Isa säger..

Du vet att du kan välja att publicera på annat datum än dagens när du lägger upp ett inlägg?

25 maj, 2008 01:53  

Skicka en kommentar

<< Home