fredag, maj 16

Liveblogg, Krakow

Vi fick till slut mat den dar dagen. Tjugo i fem at vi mexikanskt, och jag har sallan varit med om nagot godare. (det skulle vara den dar smaksensationen pa Kronartskocka och rodvin da..)

Balaton-sjon visade sig vara en besvikelse. Det ar den storsta europeiska sjon utanfor Skandinavien, men den lukat rutten fisk, och jag skulle aldrig kunna tanka mig att bada i den. Dessutom skadade jag nagon gang har min fot, sa att jag haltade och hade rent ut sagt skitont. Jag vet inte riktigt vad som hande, men det gjorde att jag inte kunde satta ner foten utan en smartpil upp langs benet, och i tva dagar kunde jag inte rora mig normalt.

Vi akte till Bratislava redan nasta dag, och dar gick de andra ut medan jag lag pa hostelet och grat over min onda fot. Mirakulost nog gjorde det inte lika ont dagen efter, och vi kunde ga omkring i stan och spendera pengar pa fair trade-produkter.

Vi hade bara tid med en dag i Bratislava, och foljande dag, alltsa igar, tillbringades pa ett tag till Krakow. Vi kom fram pa eftermiddagen och efter en snabb vegetarisk kebab och inhandlande av de sista presenterna for de andras del gick vi ut for forsta gangen pa resan!

Efter fyra mycket stora ol var klockan helt plotsligt tre och vi var fulla. Det ar bra nar man inte ater och sover sa mycket, da blir man mer full. Jag fylleat risifrutti och somnade som en sten vid fyra. Vi vaknade klockan sju av att de atta tyskarna som bodde i vart rum skulle packa ihop sig och dra, detta sjalvklart under hogljudda diskussioner och sanger. Trevligt varre.

Klockan nio steg vi upp och rakade springa in i en nia fran Vanersborg i frukostmatsalen. De var 60 stycken pa klassresa. Eftersom Matilda och Joel skulle lamna mig denna dagen fragade jag om jag fick hanga med klassen till saltgruvorna de skulle till, och det gick utmarkt. De till och med betalade for mig! Vilken lycka!

Nu ar jag tillbaks pa hostelet och forsoker ta igen for den senaste manandens uteblivna surfande. Det kanns lite sorgligt att Joel och Matilda har akt hem, men samtidigt skont att vara ensam.

Det ska nog ga bra det har, tror jag.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Sjukt coolt med nian :D

17 maj, 2008 11:11  
Anonymous Anonym säger..

Tihi! Ja, det är inte varje dag man springer in i en nia från Vänersborg på klassresa!
Nu är jag hemma hos min mor och utnyttjar hennes internet :) Så mycket bloggläsning blir det...

Dessutom träffade jag Joel och Matilda igår när de precis kommit hem till Sverige. Sjukt kul!
Jag hoppas att du har det bra! Jag kommer med spänning följa din blogg.

Puss till Marie ute på vift!
(Jag saknar dig!!)

18 maj, 2008 15:08  
Blogger Marie säger..

Puss tillbaka till Miriam! Saknar dig ocksa!

18 maj, 2008 20:58  

Skicka en kommentar

<< Home