måndag, oktober 16

Climbing upwards

Jag väntar, och under tiden..

61. Jag kollar ett tiotal bloggar flera gånger per dag, plus massor av dagboksinlägg på olika communityn.

62. Jag blir besviken när jag inte får några kommentarer på mina blogginlägg, även om det händer hela tiden.

63. Jag vet (typ) åtta personer som läser min blogg regelbundet, men statistiken säger att det är fler.

64. När jag bloggade på ett annat ställe läste fler, och jag fick fler kommentarer.

65. Jag gillar att Barry ger mig sin efterrätt flera gånger i veckan.

66. Barry är min favorit-person över 30 som inte ingår i min släkt eller är Len.

67. När jag var 13-14 var jag deprimerad och ville inte vara med mer.

68. Jag hade anledning, men tycker ändå att det är lite pinsamt idag.

69. Över hälften av mina vänner är deppade på ett eller annat sätt, många käkar medicin för det och en del har haft rätt stora issues..

70. När jag var liten sa min styvmamma till min bästa kompis att hon var tjock. Hon slutade vilja umgås med mig och och vågade inte säga varför.

71. Jag är en språknörd, och blev lyrisk när jag fick ett latiskt lexikon i julklapp.

72. Jag tycker om att vara ensam, men inte om jag inte har valt det själv.

73. Jag fuckar upp ganska mycket hela tiden, och brukar inte fatta det förrän det är för sent.

74. Men det brukar lösa sig så småningom, och det senaste året har det mesta gått finfint.

75. Jag har börjat prata med mitt ex igen, efter typ ett halvår av total tystnad. Det känns väldigt bra, även om vi inte direkt har en tät relation.

76. Jag tänker oftast inte innan jag pratar, men vissa saker måste jag tänka igenom hundra gånger innan jag kan säga dem.

77. Jag brukar prata med mig själv.

78. Och planera konversationer med andra i mitt huvud, som bara skulle vara helt konstiga om de verkligen ägde rum.

79. När jag var liten trodde jag att jag var psyko för det och vågade inte säga det till nån.

80. Idag bryr jag mig inte särskilt mycket om folk skulle tro att jag är psyko.

81. Jag är rädd för att få epileptiska anfall, och för att klättra eller gå högt upp. Det är själva klättringen som är det farliga, inte höjden tror jag.

82. När jag var sex år och ett tag framåt var jag rädd för att dö i sömnen, för det gjorde min favoritgubbe, Morbror Alf, som var min mormors bror. Han hade stort skägg och var döball.

83. Jag glömde precis bort vad han hette, och är inte säker på att det var Alf. Nu har jag dåligt samvete för det.

84. Jag var även rädd när jag vaknade efter att ha drömt att jag hade gått på toaletten, för en gång när jag gjorde det hade jag kissat på riktigt i sängen.

85. Jag är fortfarande rädd för att ha kissat på mig när jag har drömt att jag har kissat, fast jag inte ens kan komma ihåg när det hände senast.

86. När jag saknade pappa när han var utomlands när jag var liten brukade jag smyga in i hans rum och krama hans byxor.

87. Nu för tiden saknar jag inte mina föräldrar särskilt mycket även om vi knappt hörs av.

88. Däremot saknar jag mina gamla vänner i Sverige en hel del just för tillfället.

89. Annars har jag nog aldrig varit så här nöjd med mitt liv (och ja, det är värt att upprepas).

90. Jag saknar att dansa till dirty dancehall med främmande svarta män, som jag gjorde på Summerjam.

91. Jag säger att jag lyssnar mest på reggae, hiphop och dancehall, och vill gärna göra det också.

92. Men egentligen lyssnar jag nog mest på indie och singer/songwriter-grejer även om jag tycker att det andra är sjukt mycket bättre live.

93. Jag har gjort tappra försök att tycka om att lajva, men jag har aldrig riktigt vågat spela ut ordentligt, och då är det inte kul.

94. Däremot har jag spelat teater några år, och det var sjukt roligt när jag hade en bra grupp.

95. Jag önskar att mina föräldrar hade tvingat mig att spela ett instrument när jag var liten, så att jag hade kunnat vara sjukt bra på det nu.

96. Jag spelar djembe, men jag gillar inte att spela ensam och har på tok för dålig diciplin för att orka träna när jag inte har regelbundna lektioner att gå till.

97. Jag försöker intala mig själv att jag är artistisk då och då, men jag har inte tillräckligt mycket tålamod för att lära mig att göra nåt artistiskt tillräckligt bra.

98. Jag har komplex för att jag inte sjunger bra.

99. I somras spelade jag djembe och sjöng för en polare som är sjukt musikalisk och sjunger otroligt snyggt. Då var jag stolt över mig själv, även om det inte var alls särskilt bra, för jag var så nervös.

100. Jag är lite sur på mig själv för att jag inte har en perfekt avslutning som summerar hela mig i en mening, men samtidigt sur på mig för att jag tänker så.

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Marie, du är bäst! Miss you like hell!!

17 oktober, 2006 02:09  
Blogger Malin säger..

Jag planerar också konversationer med andra i mitt huvud, är rädd för att kissa på mig om jag drömmer om piss, och visst hette karln Alf :)

Att krama pappas byxor måste var typ det gulligaste jag hört i mitt liv.

Och shit, inte visste jag att du lyssnade på singer/songwriter mot din vilja så mycket ;)

Det är spännande så mycket man inte vet om varann när man gör såna här listor, fastän du är en av de tre personer som känner mig bäst i hela världen (du, Micke, Lisa)

17 oktober, 2006 09:59  
Anonymous Anonym säger..

hur tusan orkar du sitta och göra sånna listor? jag har typ börjat 100 000 000 000x men kommer aldrig längre än 5.

du går inte att summera i en mening. you're too complex and that's the way (uh-huh uh-huh) i like it (uh-huh uh-huh)

jag ska sammanfatta tussilago för dig. har lektion snart och då kommer jag inte göra så mycket...

17 oktober, 2006 11:30  
Blogger Scully säger..

jag är oxå rädd att pissa i sängen om jag drömmer att jag kissar!

17 oktober, 2006 14:01  
Blogger Marie säger..

Det är lätt att skriva listor när man väl har kommit in i det. Jag vill skriva några nummer till, som till exempel:

101. Förut var jag rädd för att tända gasspisar, men det känns sjukt att vara rädd för nånting man gör flera gånger om dagen, så nu är jag inte det längre.

Och Malin, jag sitter här hemma och lyssnar på Ane Brun och anant tjafs hela tiden. ;)

Matilda är också rädd för att kissa på sig om hon drömmer att hon kissar. Det kanske är naturligt?

17 oktober, 2006 18:30  
Blogger rastamicke säger..

haha babysis, jag borde lära mig podcasta eller nåt, så skulle du få tillräckligt med dancehall... räcker iofs med 3 skivor så har du hört it all... kram!

17 oktober, 2006 18:38  
Blogger Marie säger..

podcasta?

17 oktober, 2006 22:37  
Blogger Malin säger..

Men Marie då! :P

Podcast = typ som en nedladdningsbar radioshow ofta gjord av en amatör.

Wikipedia says: The term podcast "was meant as a portmanteau of "broadcasting" and "iPod". Like 'radio', it can mean both the content and the method of delivery; the latter may also be termed podcasting."

19 oktober, 2006 09:38  
Anonymous Anonym säger..

Du känner till typ 8 människor som läser din blogg regelbundet. Undras om du tänker på att jag är en av dem? Annars är ju min identitet nuförtiden att lite lömskt läsa din, Mickes och Malins blogg för att känna att jag har koll på min favoritfamilj, men inte kommentera för att hålla mig dold (och därigenom lömsk). Har aldrig varit så bra som jag trott på att vara lömsk...

21 oktober, 2006 23:26  
Blogger Marie säger..

du är väldigt lömsk, jag hade ingen aning.

23 oktober, 2006 19:50  

Skicka en kommentar

<< Home