fredag, oktober 13

Fortsättning

Jag borde verkligen sluta mygla mitt jobb. Speciellt eftersom jag redan ligger en månad efter.

31. Jag vill gärna tro att jag i själ och hjärta är en gammal hippie som älskar alla männsikor oavsett vad.

32. Det är jag inte.

33. Däremot älskar jag all pasta, nästan oavsett vad som är på.

34. Jag lever långt över mina tillgångar just nu.

35. I somras gjorde jag av med många tusen, men det var iallafall en sjukt rolig sommar, och jag har nog aldrig gjort så mycket på så kort tid förut.

36. När jag var liten spelade och dömde jag fotboll, och blev nästan tränare för ett litet lag.

37. Jag var dock aldrig bra, och fick nästan aldrig spela efter att vi bytt tränare och började toppa lagen.

38. När jag tog studenten fick jag ett sjukt gulligt kort av min första fotbollstränare, där det stod hur mycket jag hade gjort för honom genom att vara med i laget. Jag hade inte träffat honom på flera år och blev jätteglad.

39. Jag drömde om min gamla fotbollstränare härom natten.

40. Jag brukade drömma att Malin dog ganska ofta, men det har blivit mindre nu. I början grät jag på morgonen och ringde och kollade så att hon levde, men sen vande jag mig.

41. Men jag drömmer fortfarande sjukt mycket om allt möjligt nästan hela tiden.

42. För tillfället trivs jag sjukt bra med mitt liv, och det känns konstigt, men bra.

43. Jag gör typ ingenting på dagarna, har inte så många kompisar i samma land och har inga pengar, men är ändå glad för det mesta.

44. I perioder blir jag alldeles för full alldeles för ofta.

45. Fast jag är nykter i perioder också, och dricker oftast inte när jag är ledsen.

46. Imorse vaknade jag och var pigg för första gången på länge.

47. Nu är jag trött och har ont i huvudet.

48. Det gångna året har stundvis inte varit det minsta roligt. Snarare fruktansvärt.

49. Jag har satt upp ett klotterlakan på väggen hemma och skrivit "MATILDA - världens bästa flatmate" på, varpå hon har svarat "MEN HALLÅ!? Vem är det som städardiskartvättargöralltannat?"

50. Det gör mig glad.

51. Idag fyller min andra flatmate år, men han hade inte tid att äta födelsedagsfrukost med mig och Matilda.

52. En gång var jag nästan otrogen mot min förste pojkvän när han låg bredvid och sov. Han tyckte att det var helt okej, men jag har haft dåligt samvete för det sen dess.

53. Vi hade ett öppet förhållande, och höll på att göra slut.

54. Jag var väldigt arg när jag var liten, fast bara hemma hos mamma.

55. Min syster ville bita av mitt lillfinger när jag var spädbarn. Som tur är besinnade hon sig och mitt lillfinger är kvar.

56. Ibland kan jag vara glad en hel dag för att jag lyckades sätta på mig snygga kläder och vara snygg när jag vaknade.

57. Det är sjukt mycket bättre att vakna med någon (om man vet vem det är och så..) än att vakna ensam.

58. Jag har börjat använda raggsockar på daglig basis, och trivs som foten i sockan med dem.

59. En gång sa jag till min sex år äldre bror att slå mig så hårt han kunde. Det gör jag inte om.

60. Jag kommer få prestationsångest av att skriva nummer 100.

6 Kommentarer:

Blogger Malin säger..

ja den där lillfingerhistorien glömmer du inte i första taget :) tänk att du var liten och skallig och jag satt där och tänkte på att bita av dig fingret.

drömde du att jag dog??? det har du aldrig sagt! tell me more, tell me more!

13 oktober, 2006 15:25  
Blogger Marie säger..

du har dött på massa olika sätt, alltid lika realistiska. en gång åkte du rallybil och för att väja så att du inte körde på mig åkte du ut för ett stup. du dog och jag skrev ett långt brev till dig, men det fick jag inte för pia.

13 oktober, 2006 15:49  
Blogger rastamicke säger..

Hahaha, och jag tror inte jag slog dig särskilt hårt ens, det var inte mitt hårdaste iaf ;)
Pia, fuck henne asså...

13 oktober, 2006 18:30  
Blogger Marie säger..

det gjorde du visst! kommer du ihåg det? jag fick tjata i en timme för att du skulle slå.

13 oktober, 2006 19:33  
Blogger Scully säger..

Jag vill oxå ha syskon!! Saknar dig som din raggsocka saknar din fot när du sover (?)

15 oktober, 2006 21:28  
Blogger Marie säger..

Vad sött!

16 oktober, 2006 18:40  

Skicka en kommentar

<< Home