torsdag, oktober 12

The list of 30..

Okej, jag faller för grupptrycket.

1. Jag tycker att mitt bokredigerarjobb är så långtråkigt att jag kommer på mig själv med att bara sitta och stirra rakt fram ganska ofta.

2. Det är däremot snuskigt bra betalt, ganska intressant ibland och helt fria arbetstider.

3. Jag fuskar inte med mina arbetstimmar, även om jag lätt skulle kunna säga att jag jobbar dubbelt så mycket utan att nån skulle märka det.

4. Jag har precis fått ett nytt jobb som jag börjar på måndag. Jag ska ringa till företag och fråga om deras bank-vanor.

5. Det ska bli roligt.

6. Jag har gjort samma saker som min syster hela mitt liv. Nu har jag flyttat efter henne till Amsterdam.

7. Jag bor i en knarkarkvart med två andra.

8. Den är skabbig, liten och inrökt, men jag gillar den.

9. Jag har gått och tänkt på min gamla svenskalärare några dagar och jag hoppas snart få tummen ur och skicka ett mail till henne för hon var sjukt bra.

10. Jag är liten.

11. På alla sätt. Jag tror att jag är i princip både den yngsta och den smalaste jag känner.

12. Om man bortser från Vésteinn och Anders, som båda är lite yngre och lite smalare.

13. Ibland tycker jag att jag är snyggast i världen, men oftast ser jag väl ganska normal ut.

14. Jag hade ganska skabbiga dreads i ett och ett halvt år, men nu är mitt hår relativt fräscht.

15. Mina syskon är världens bästa syskon. Jag älskar dem löjligt mycket, men säger det till dem löjligt sällan.

16. Däremot skriver jag det på bloggen ganska ofta.

17. Jag skriver allt som oftast lite för personliga saker på olika ställen på internet.

18. Men jag gillar det.

19. När jag var liten spelade jag datorspel och chattade på mIRC mest hela tiden. Då var jag tjockare.

20. En gång sa jag på skämt till en kompis att datorn var min enda och bästa vän.

21. Hon trodde mig. Verkar jag verkligen så patetisk?

22. Jag gillar min dator pinsamt mycket, dock.

23. Jag har knullat i Stollebo-soffan, vilket är det skabbigaste av allt skabbigt.

24. Jag känner en som har haft skabb.

25. Jag fick en dildo av min syster i julklapp, som ligger kvar i min garderob i Sverige.

26. Mammas min när jag fick den var obetalbar.

27. Jag har precis upptäckt att mitt mellannamn Ragnarsdotter går att ragga på bankmän med.

28. Trevlig upptäckt, jag hatade det fram tills jag flyttade till mamma.

29. Jag har har hoppat över glaciärsprickor, klättrat på en isvägg med dobbar och isyxa, och pissat i ishavet.

30. Jag glömmer jämt att ta mina p-piller och blir lika besviken på mig själv varenda gång, fast jag har blivit bättre.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home