tisdag, september 19

Första dagen på Jobbet med stort J

Igår var första dagen (eller ja, natten dårå) på jobbet. Det var helt okej faktiskt. Lite tråkigt emellanåt när det inte kom några kunder, men så var det ju måndag natt också. Det är väl inte så himla myket folk ute då. Jag står mest i kassan och säljer bakelser och mackor som de som jobbar dag gör. Dessutom diskar jag och städar lite då och då. Och går in i frysen och hämtar saker.

Eftersom Tobbe redan har klämt ur mig vad som var mest roligt, mest tråkigt och mest mittemellan med jobbet kan jag lika gärna skriva det också. Mest roligt var när jag skulle göra en koffie verkeerd till Malin, men råkade trycka på dubbel cappucino istället och det blev kaffe överallt. Mest tråkigt var att skura golvet. Mest mittemellan var att trycka på en knapp i typ sju minuter för att städa en maskin. Det var mest puckat också. Varför inte bara tejpa fast den liksom? Det är ganska mycket som är ologiskt med mitt jobb.

Men över lag är det helt okej. När jag har lärt mig alla grejernas namn på holländska i kassan kan det nog bli ännu bättre. Och jag får äta och dricka hur mycket kaffe och te jag vill hela natten.

Borgerlig regering ja. Blä.

5 Kommentarer:

Blogger rastamicke säger..

Shit vad du e grym syrran! Landar ett jobb bara sådär... impad! :) och får stå i kassan och allt, fast det är första dagen och du bara snackar english. Det är coolt.
Kram!

19 september, 2006 23:11  
Blogger Marie säger..

Tackar tackar. =) Du är också cool.

20 september, 2006 00:29  
Blogger Malin säger..

ni e coolast! och jag med. vi e coolast! :)

mysig pratstund i går kväll.

20 september, 2006 09:58  
Blogger Scully säger..

blir galen! Idag postar jag brev!

20 september, 2006 10:00  
Blogger Marie säger..

Fast idag ska jag säga upp mig.

23 september, 2006 15:13  

Skicka en kommentar

<< Home