söndag, september 17

Kvalet i valet

Datorn är fortfarande på reparation, men nu är jag hos Malin och snyltar igen. Den här gången lånar jag tvättmaskinen också. Min syster är helt enkelt världens bästa syster, as usual. Det är så sjukt kul att bo nära henne igen. (Min bror är världens bästa bror också. Sorry att jag inte hör av mig mer än när jag är stressad och elak och vill ha tag i telefonnummer. Jag pratar fortfarande lika mycket om dig med mina vänner.)

Ikväll är det valvaka här som gäller. Vi ska laga middag och sen ha snacks. Det känns som att det kommer bli en sorgekväll. Jävla borgarpack. Vinner de flyttar jag inte hem till Sverige igen förrän efter nästa val. Eller jo, kanske. Men chanserna minskar ju iallafall. Har du inte röstat än, så GÅ OCH GÖR DET FÖRIHELVETE!!! Jag struntar faktiskt i vad du röstar på, bara du gör det. Även om du är kristdemokrat. Alla måste rösta, annars funkar inte demokratin. Och är det borgerlig regering som svenska folket vill ha, då får det väl bli så.

Igår var vi på krogen igen. Jag och Matilda räknade på hur många kvällar vi har druckit sen vi kom hit. Vi kom fram till att vi har druckit alla kvällar utom fyra eller fem. Det är kanske dags att börja äta och sova istället. Det känns faktiskt skönt att börja jobba och sluta dricka. Inte för att vi har druckit så jättemycket varje gång, men ändå. Det är ju nästan varje dag liksom.

Tom, Christian och Alex är på The Slackers spelning i Sittard. Jag skulle också ha velat dra dit, men valet känns viktigare. Dessutom börjar pengarna tryta. Men Tom är en synnerligen charmerande ung britt.

Förresten, bartendern från Rotterdam messade och ville träffas i onsdags. Jag sköt upp beslutet till den här veckan. Snart måste jag höra av mig igen. Och igår träffade jag juden som raggade på mig sist jag var här. Han ville att vi skulle ta en kaffe idag. Jag skyllde på valvaka dagen lång, men måste nog höra av mig till honom imorgon. Han sa att han skulle ringa ikväll. Varför kan man inte bara få dejta folk man känner istället? Det är så himla mycket lättare. Då slipper man visa upp alla sina goda sidor på en gång och har inte alls lika mycket förväntningar på sig.

Jag vill att man ska bli kompisar först, på ett icke-dejtande vis, typ genom en genemsam kompis eller så, sen kan man sakta men säkert bli kära i varandra, helt utan att stöta på varandra mer än så som jag gör med alla mina bra vänner. Och sen kan man vara sådär gulliga och bli ihop och bråka och göra slut och så. Det vore bra. Eller, kanske inte göra slut-biten men det händer ju alltid förr eller senare.

Give me something like that, okey?

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Haha! Ja, är det sånna dejter du vill ha, så är ju jag helt rätt person. Det är ju precis sådär våra dejter är (enligt mig då). Jävligt spontant och inte så nervöst. Och ja, du slipper ju se alla mina bra sidor också. Det känns framför allt bra som fan!
Kram

17 september, 2006 19:14  
Blogger Scully säger..

Vem skrev före mig? :o
jag behöver fler vänner.

17 september, 2006 19:30  
Blogger Marie säger..

HAHAHA, Joel, is that you?

17 september, 2006 20:44  
Anonymous Anonym säger..

Japp! Det var faktiskt inte meningen att det skulle bli anonymt det där.
Men den bjuder jag på!
Vem är scully? Jag behöver också fler vänner;)

17 september, 2006 21:43  
Blogger Marie säger..

Scully darling, ska jag lämna ut din identitet eller vill du göra det själv? Eller vill du förbli hemlig?

18 september, 2006 00:09  
Anonymous Anonym säger..

Men Marie! Varför ställer du inte frågan till mig? Jag är väl betydligt mer hemlig än henne eller!? Nu blev jag verkligen förolämpad!

18 september, 2006 00:31  
Blogger Marie säger..

HAHA!

19 september, 2006 22:03  
Blogger Scully säger..

HAha, jag är Isabella från Stockholm. Maries hemliga älskare :o

21 september, 2006 12:54  

Skicka en kommentar

<< Home