tisdag, december 19

Borta bra, men hemma bäst.

Jag är sjuk. Blä. Blev sjuk igår morse, precis lagom till att jag skulle åka till Sverige. Igår kväll mådde jag fruktansvärt dåligt och skakade i feberfrossa. Idag mår jag lite bättre, men det beror nog mest på sjukt starka alvedon-liknande piller. Hoppas jag blir frisk snart.

Det har hänt massor sen jag bloggade sist. Har inte haft internet på ett tag. Nu sitter jag på Karlstad Bibliotek (som inte har Stieg Larsson-boken! Skamvrån!) och tar igen en veckas uteblivet surf.

Min tumme har äntligen ramlat av. Det var en helt vanlig frukost, och sen när jag skulle byta tejp på den så föll den bara av. Skitäckligt. Så nu sitter en liten del av min tumme på Malin och Tobbes whiteboard, för jag visste inte vad jag skulle göra med den. Iallafall ser tummen mycket bättre ut än vad jag hade tänkt mig, och det kommer inte att behövas någon plastikoperation. Men förhoppningsvis får jag pengar från försäkringskassan iallafall.

På tal om pengar har jag så sjukt mycket mer pengar än jag trodde på mitt svenska konto, så nu kan jag leva gott hela julen utan dåligt samvete. Jeehaa!! Jag fattar inte alls var alla pengar kommer ifrån. En teori är att staten inte har fattat att jag har gått ur gymnasiet än, eftersom jag är ett år yngre. Jag har nämligen fått ett CSN-kort som gäller fram tills nästa år, och det är jag inte det minsta berättigad till. Så om de har klantat till det ordentligt har jag fått studiebidrag hela hösten också. Jag får kolla upp det när jag kommer till Uddevalla, för gammalmodig som jag är har jag inte internet-banken på mitt svenska konto.

Det är jättekul att träffa Emma igen, trots att jag knappt kunde stå upp av sjukdom igår. Ikväll ska vi äta vin middag och prata hela natten. Jaaa! Och det gör inte så mycket att jag inte orkar göra nåt aktivt, för det är kul att bara hänga och slappa tillsammans också.

Men jag saknar Amsterdam och allt som hör därtill. Det känns inte alls som om jag har åkt "hem" till Sverige. Snarare som om jag bra är här på besök och snart får åka hem till Amsterdam igen. Men det kanske ändras när jag kommer hem till morsan, vad vet jag. Jag har ju trots allt varken jobb eller bostad i Amsterdam, så jag ska väl inte hoppas för mycket.

2 Kommentarer:

Blogger Igor säger..

Jag undrar vad de kommer tycka om att ha en bit av dig kvar på deras wihteboard :P
vad gör du i karlstad btw?

20 december, 2006 17:51  
Blogger Marie säger..

hälsar på emma. men nu är jag i karlskoga.

20 december, 2006 21:06  

Skicka en kommentar

<< Home