måndag, november 27

Intervju, Westerpark och tusen listor

Nu har jag varit på min andra arbetsintervju, och den gick också bra. Det jobbet vill jag ha. De ska höra av sig så fort som möjligt, allra senast innan torsdag. Om jag får det skulle jag få 1550 euro per månad innan skatt, jobba åtta timmar per dag, nån gång mellan 8 och 18, få rabatt på min försäkring, och efter sex månaders anställning skulle jag få en gratis resa för mig och en till vart jag vill i världen som KLM flyger till. Pretty good, huh?

Det har varit jättefint väder hela dagen, så efter intervjun cyklade jag till Westerpark och satt och läste en bok på en parkbänk tills boken tog slut och bänken invaderades av (förvisso väldigt trevliga) alkisar som pratade mycket holländska och ställe ölburkar i mina cykelväskor. Men innan dess var det jättemysigt och hur skönt väder som helst.

Bara för att jag inte har nåt mer att göra idag kommer diverse listor:

Utmaning från Emma, jag längtar efter..
1. En ny bostad. Jag är sjukt trött på att bo i den här lägenheten, och hur mycket jag än gillar att bo med Matilda längtar jag efter nåt eget. Jag hoppas du förstår, världens bästa flatmate.
2. Julen hos mamma. Hur ångestframkallande och stressigt det än är gillar jag verkligen att trycka i mig mat och öppna paket, helt utslagna på govlet i vardagsrummet.
3. Att vara helt utvilad. Det känns som om jag aldrig sover tillräckligt, trots att jag sov tolv timamr per natt i helgen.
4. Massa homies i Sverige. Jag saknar att bara kunna ringa nån, åka till nån eller bara hänga med den jag känner för när jag känner för det.
5. Normala vanor. Det tar ett tag innan saker känns som att det är en vana och inte nåt man gör sålänge, tills man har kommit på hur man borde göra.

Från Malins blogg:

Snattat/stulit i en butik som liten?

Nej. Däremot har jag blivit tagen för det, fastän jag inte hade snott nåt. Jag var liten och rädd, och den elaka butikspersonalen frågade om jag ville prata med polisen. Sedan kollade de noggrannt igenom alla mina saker, hittade ingenting, sa att jag säkert hade gömt det på ett bra ställe och körde ut mig.

Snattat/stulit i en butik som tonåring?
Nej, jag är mesig som tonåring. Jag är iofs fortfarande tonåring, men nu skulle jag faktiskt köpa det jag ville ha istället.

Ljugit för dina föräldrar?
O ja, jag började ju inte dricka förrän dagen jag fyllde 18, tyckte att det var jättetrevligt att käka middag hos farsan och gömde inte alls blöta sockor i byrålådorna när jag hade lekt i bäcken.

Ljugit för en partner?
Skulle inte tro det, men jag antar att det har hänt nån gång.

Ljugit för en kompis?
Ja. Vissa saker vill man itne säga till alla kompisar, och ibland måste man dra en vit lögn för att komma undan.

Tagit en oskuld?
Ja.

Ljugit för en partner om antal sexpartners?
Haha, ja en gång när jag var 16. Fast vi var iofs inte partners, bara festivalragg.

Fejkat en orgasm?

Nej.

Låtsats sova för att slippa ha sex?
Ja, fast mest för att skona båda sidorna dagen efter. Annars tycker jag att det brukar märkas om man vill ha sex eller inte ändå.

Haft sex med nån du inte visste namnet på?
Bara med nån jag inte vet efternamnet på.

Haft sex med någon som var upptagen?

Nej, inte vad jag vet.

Slagit någon (inte när du var barn)?

Bara Micke, och aldrig på allvar. Och det räknas inte för han är min bror. Man får slå sex år äldre bröder om man vill. Eller vänta! Jag har ju slagits massor på roadtripen i somras, men det var mest kul också.

Spottat någon i ansiktet?
Det skulle jag verkligen inte tro.

Hällt en drink över någon?

Hmm.. Jag har nåt svagt minne av att jag har gjort det över Anders nån gång, men jag kan inte komma ihåg när eller varför. Blivit hälld på har jag iallafall.

Skrikit hora till någon?
Tror inte det. Brukar mest skrika KUKEN!!

Tagit någon drog?
Som Malin skrev: "Drog och drog. Me don't do no dödsknark."

Gått mot röd gubbe?

Jag försöker att inte göra det inför små barn.

Kört bil berusad?
Nej. Trött på gränsen till sinnesförlorad dock. Det blir så om man kör 8-10 timmar per dag i en vecka utan att sova särskilt mycket.

Kört bil alldeles för fort?
Gud ja. Haha. I Tyskland finns inte hastighetsbegränsningar även om det finns skyltar om det. Och i Sverige finns de bara där när man är jäkligt chill med läget.

Jobbat svart?

Ja, men bara för att man inte får anställa sina barn innan de har fyllt 16. Vad är det för jäkla lag, skatteverket? Jag tvingades att välja mellan att inte jobba alls, jobba gratis eller jobba svart. Vad väljer man liksom..

Gjort en polisanmälan?
Följt med som moraliskt stöd på två, men inte anmält nåt själv.

Blivit polisanmäld?
Not that I know.

Ringt 112?
Ja. En gång när jag skulle handla på vitnames-affären runt hörnet var det en tjej där inne som inte kunde andas, och kassörskan kunde inte svenska, så hon bara gav mig luren med en väldigt förvirrad larm-mottagare i. Det var lite läskigt, men jag gick innan ambulansen kom. Ganska puckat kan man tycka, sådär i efterhand.

Skadat dig när du varit berusad?
Jag lyckas alldeles tillräckligt bra när jag är nykter tack. Dock har jag lite balla ärr som jag inte kommer ihåg hur jag fick. ;)

Skadat någon annan när du varit berusad?
Inte fysikst iallafall.

Dödat ett djur?
Diverse insekter. Och jag hade två möss som dog också, men den ena dog av ålder och den andra när den skulle föda den enas barn. (Två tjej-musungar up my ass, djuraffären! Den ena var en vuxen dvärghanne.)

Varit full på jobbet?
Hmm. Har mailat viktiga arbetsmail full iallfall, men jag vet inte om jag har jobbat full. Mycket bakis dock.

Sjukanmält dig från jobbet för att du har varit bakis?

Nej, jag har alldeles för hög arbetsmoral för det. Fast när jag hade fria arbetstider hände det ganska ofta att jag sket i att jobba på helgerna fastän jag hade tänkt det för att jag var så bakis hela tiden.

Ljugit när du besvarat dom här frågorna?
Det vore ju puckat. Och om jag hade gjort det hade jag väl ljugit på den här frågan också?

Och taget från Lina:

Tio första:
Första bästa kompis:
Line på dagis och i lågstadiet. Hon bytte skola sen för att hon var mobbad. Jag märkte ingenting. Jag måste ha varit en dålig bästa kompis.
Första bil: Antar att jag skaffar en förr eller senare. Köra bil är sjukt kul ju.
Första kärlek: Det beror på om man räknar med att jag trodde att jag var kär i Jonatan i min klass när jag var sex år, bara för att han var den enda andra i klassen som hade e-mail. Haha, internet-nörd redan då.
Första husdjur: Antar att det var nån av katterna, men jag var så liten att jag knappt kommer ihåg dem. Men gud var jag saknade Katten när den jäkla pyttehunden flyttade in och Katten åkte ut.
Första semester: Cypern 94. Not a good one. Annars var det nog en bilsemester till Danmark med farsan. Vi gjorde en del såna när vi var små.
Första jobb: Packa böcker för farsan. Elelr typ klippa gräset och städa bilen och få betalt om sånt räknas. Hade jag fått välja i efterhand hade jag itne fått betalt för det.
Första köpta skiva: Ingen aning. Jag köper inte skivor, jag laddar ner eller får dem av syskonen.
Första riktiga kyss: Daniel i slutet av sjuan, dagen innan min 13-årsdag. Sen dröjde det ett jäkla tag tills nästa.
Första piercing: Har inga piercingar.
Första konsert: Kommer inte ihåg. Första festivalen var dock Regagefestivalen Motstånd med brorsan för några år sen. Sjukt bra. Alla band spelade på logen i en lada, golvet gungade och röken låg tjock i taket.

Nio sista:
Sista alkoholdrycken:
Rödvin i lördags kväll.
Sista bilfärd: Till flygplatsen tredje september. Jag saknar att åka bil lite grann.
Sista filmen du såg: Hmm.. Halva Toy Story på TV i lördags.
Sista bubbelbadet: Bubbelbad var sjukt längesen. Men jag har börjat bada badkar ganska regelbundet.
Sista spelade cd: Jag spelar knappt skivor längre, jag lyssnar på musik från datorn.
Sista gången du grät: I början av oktober typ.
Sista måltiden: Mackor och en av Barrys efterrätter för några timamr sen.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar?
Hmm, det skulle väl vara Joel då.
Blivit arresterad? Nej, alldeles för god för det.
Blivit kär vid första ögonkastet? Nej.
Varit på tv? När jag skakade hand med drottningen tror jag.
Fått ditt hjärta krossat? Ja.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Jag har ett svagt minne av att jag sa det till ovan nämnda Daniel i sjuan, och det var ju verkligen inte sant.
Haft ett one night stand? Tre.
Busringt till nån? När jag var liten. Och till Emma från jobbet, men då var det ju en annan sorts busringning.

Sju saker du har på dig:
Sockar, trosor, BH, jeans, linne, tjocktröja, skärp.

Fyra personer du kan berätta allt för:
Isa, Mirre, Emma och Lina (även om jag inte gör det så ofta).

Tre val:
Svart eller vit? Svart.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Choklad.

Två saker att göra innan du dör:
Settle down, skaka mina lurviga.

En sak du ångrar:
Det finns mycket jag ångrar. Jag ångrar saker nästan varje dag. Men inte särskilt allvarligt.



(Maries blogger funkar inte så jag bloggar åt henne, moahahaha /Isabella)

5 Kommentarer:

Blogger Marie säger..

Isa, min räddare i internet-världen! Bjuder på saker på Tradera och bloggar på in blogg åt mig!

27 november, 2006 17:49  
Anonymous Anonym säger..

Klart jag förstår! Lycka till med jobbet, jag håller tummarna stenhårt!

27 november, 2006 20:08  
Blogger rastamicke säger..

Verkar som jag är den enda som spottat någon i ansiktet... heh.
Har sparkat igång bloggen igen, du som tjatar så mkt på mig :)

27 november, 2006 22:59  
Blogger Scully säger..

haha just det. har brjudit 300 spänn ^^

27 november, 2006 23:56  
Blogger Malin säger..

"Settle down, skaka mina lurviga." Åh. Vad underbart.

Jag vill flytta in med mina syskon och raise a clan together. Eller skriva bok och bli berömd.

Eller få hakhäng som mamma och äta ostknäcke till deckare på tv. Det är rätt fint det med, faktiskt.

28 november, 2006 09:45  

Skicka en kommentar

<< Home