måndag, november 27

Massa mys, nörderi och sovande

Helgen började redan i torsdags då jag var hemma hos Magnus och spelade Munchkin med Malin, Erik och Magnus. Sjukt roligt spel, och kul att få vara nördig också. Jag gillar att vara nördig, även om andra inte gillar när jag är det. I natt drömde jag till och med att jag hade fuckat upp gymnasiet och var tvungen att gå om två år på ett internat som bara höll på med rollspel och såna grejer. Jag blev stött på av en lite gymnasiekille (för de är ju sååå mycket yngre än jag).

Nörderiet fortsatte i fredags då jag kollade på när Malin, Erik och Magnus målade tennfigurer. Där går dock gränsen. Jag vill inte lära mig att måla själv. Jag har inte tillräckligt med tålamod för det. Men det var mysigt att titta på, dricka vin och äta nötter och choklad. Fast efteråt fick jag höra att det tydligen är sjukt mycket nördigare att bara kolla på än att faktiskt måla själv. So shoot me, I'm a shrieking geek.

Jag drog till Tobbe runt halv elva (varpå Erik vänligt önskade mig gonnoré och AIDS) och stupade direkt i säng. Sov typ tolv timmar, och sen två timmar till efter att vi hade käkat frukost. Jag har verkligen varit sjukt trött hela förra veckan och helgen.

I övrigt har helgen mestadels bestått av massa mys, sovande och dumstrutande. Det har verkligen behövts. Kollade på Malin och Tobbes nya lägenhet också. Sjukt nice tak! Om jag får tänker jag lätt sova där under öppen himmel i sommar.

Idag har jag varit på en jobbintervju och ska på en till halv två. Den första på callcentret gick väl bra, men jag vill inte jobba där. Tydligen skiter de i att jag är expat så jag skulle bara få sju komma nånting euro i timmen, och börja halv nio, och inte halv tio som jag hade trott. Jag hoppas på nästa, vilket är det jobbet jag vill ha egentligen.

Imorse tänkte jag att jag hellre ville hänga här hela dagen än att gå på jobbintervjuer, men jag hade ju inte tänkt på att jag skulle vara ensam isåfall. Det är mycket mysigare att hänga inne om man inte är ensam.

1 Kommentarer:

Blogger Scully säger..

Det ser sjukt kul ut! Malins bilder alltså.. Häromveckan hittade jag massor av Niklas gamla Warhammergubbar i en låda och lite burkar med färg, så jag målade lite, men jag är lite för otålig oxå..


Du kommer aldrig komma hem!

27 november, 2006 17:11  

Skicka en kommentar

<< Home