lördag, december 30

Kristall-mätt är det nya svarta.

Jag har varit på mitt sommarställe i Småland i tre dagar. Det var precis som det ska, med väldigt långa och lata dagar, sena kvällar och promenader. Nu hade dessutom TV:n slutat funka (Allt det där med digitala när och tjafs. Jag hänger inte med.) så vi var tvugna att umgås på riktigt. Det var jag och mina syskon och tre kusiner från två olika familjer. Det var nice.

Fast guuud så skönt det var att komma hem och duscha. När jag är där längre vågar jag mig på att duscha där, men det kändes som ett för stort företag för bara några dagar. Jag har fått min beskärda del av dåliga duschar, tack.

Det kändes konstigt att träffa alla polare i Örebro jättesnabbt, och dessutom veta att man inte kommer ha tid att catcha upp ordentligt. Det blev mer som om vi struntade i att catcha upp och bara tog vid där det slutade. Det var jätteroligt, men lite skumt också. Relationer förändras ju ändå en hel del med tiden, speciellt om man inte träffas.

Det här året har gått rätt snabbt ändå. Det känns verlkligen inte som om det var ett år sedan vi hade snöbollskrig och var jättefulla förra nyår. Däremot känns det som mer än ett år sen många andra saker som hände i samma veva hände. Nyårsfesten i år är med samma personer som förra året, men det känns som om det kommer bli väldigt annorlunda. Jag har förändrats, en hel del andra har förändrats och vissa är precis likadana som förra året. Vissa känner jag inte ens längre. Men det ska bli roligt. Och om allt går åt skogen har jag åtminstone två av mina bästa vänner där.

Och förresten har jag fått världens bästa julklapp!

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Vadvadvad? Julklappen alltså, vad har du fått?

31 december, 2006 11:08  
Blogger Marie säger..

Om adressaten vill ge sig tillkänna får han göra det själv. Annars kan jag maila och säga det nån gång. ;)

31 december, 2006 13:56  

Skicka en kommentar

<< Home