onsdag, januari 3

Inte världens bästa dag direkt..

Nu är jag i Amsterdam. Det känns sådär i grunden bra, men i övrigt dåligt. Jag sitter på ett café och snyltar trådlöst internet, eftersom Malin och Tobbe (där jag bor nu) inte har internet hemma. För mitt goda samvetes skulle har jag köpt en mycket efterlängtad koffie verkeerd och en macka.

Jag har fett hår, huvudvärk och mitt emot mig sitter en tjej med sin egen dator och vi hostar/nyser ikapp. Jag har försökt fixa ett jobb och en lägenhet, men det står blick stilla. Blääää.. Jag ska visserligen göra ett översättningsprov för Harlequin, och jobba lite med farsans bok, och jag har ingen panik med pengarna än så länge, men det vore jäkligt nice att ha ett riktigt jobb som jag faktiskt gillar. Fast det vore iofs sjukt kul att översätta tantsnusk. Men jag lär ju inte få det.

Och dessutom vill jag ha en lägenhet. Det funkar väl att bo hos Tobbe och Malin så länge, men inte i längden. Det känns som om jag bara snyltar på allting. Jag gillar inte att snylta. Jag hatar jävla bostadsbrist. Och dessutom verkar det som om jag är sämst i världen på att hitta lägenhet, med undantag för Marcus. Det tog honom tre månader att flytta från oss. Inte mig emot, dock.

Bläääääääääääää. Snart ska jag träffa Matilda också, och försöka lösa allt skit med vår gamla lägenhet. Jävla Naythan som ljuger som en häst travar. Fast det ska väl bli kul att plundra lägenheten, antar jag.

3 Kommentarer:

Blogger Marie säger..

Tobbe och Malin HAR internet hemma, fast de kan inte connecta. Men det kan jag!

04 januari, 2007 12:03  
Anonymous Anonym säger..

weoweoweow.
jag kommer när jag fått pengar och hälsar på, snor en cykel och städar/lagar mat/bedriver diverse andra hemtjänster svart i utbyte mot tak över huvudet.

det känns weirdo att du är där när du var här typ igår... eller vad som känns som igår.

06 januari, 2007 15:14  
Blogger Marie säger..

du är fett välkommen när som helst. jag jobbar på det här med att ha nånstans att bo, men annars fixar det sig på nåt vis. saknar dig!

06 januari, 2007 15:56  

Skicka en kommentar

<< Home