måndag, januari 1

Tack för allt vs. Världens största pungspark 2006

Jag kom precis innanför dörren efter nyårsfesten. Herregud, vilken fylla. Jag har fortfarande på mig samma kläder som jag först festade i och sen försökte sova i. Fast jag är faktiskt inte alls lika bakfull som jag trodde att jag skulle vara. När jag vaknade imorse var jag fortfarande så full att jag svajade och knappt kunde gå upp för trappan. Snart ska jag ta tag i mig själv och gå och bada.

Men jag hade iallafall jättekul. Det var precis lagom blandning av gamla och nya människor, och en del otippat folk som det var jätteroligt att träffa. Det var såklart roligt att träffa de som var tippade också. Jag vet inte ens hur mycket jag drack, men sjukt mycket var det. Galet. Jag smällde av en tårt-raket åt fel håll så den gick längs marken halva tiden, och sen reste den sig upp själv. Som tur var gick de bara mot en grusväg. Men jag tror att nån annan också ställde en åt fel håll som sköt in i en bil. Illa.

Det känns som om timmarna mellan ett och sex bara försvann. Jag missade lite halvt om halvt medvetet sista bussen hem, och sov med typ tio andra på ett parkettgolv i max tre timmar. Jag trodde att jag skulle ha ont överallt idag, men jag har klarat mig ganska bra. Värre är det med fötterna. För att komma till busshållsplatsen var man tvungen att gå under en tunnel som var översvämmad, så det var bara att traska på i mina små spetsiga nästan-klackskor. Kallt som fan.

Men på det hela taget var det en mycket lyckad nyårsfest. Dock är jag lite besviken för att jag inte fick ett enda gott nytt år-sms eller -samtal. Pappa försökte visserligen ringa tre gånger, men jag missade alla gångerna, och Tobbe fyllemessade en gång varannan timme. Väldigt gulligt, men inget gott nytt år inte. ;)

Förra året gjorde jag en Tack för allt vs. Världens största pungspark 2005, så nu tänker jag göra det till en tradition. Jag lär ha glömt bort flera stycken, och listor som täcker långa perioder är alltid missvisande, men whatever. Det är överlag färre personer på listan i år, men tamtamtam nästan ingen på Pungspark! Progress.

Tack för allt 2006:
Malin - Utan dig hade jag aldrig flyttat till Amsterdam, och jag hade definitivt inte trivts lika bra när jag väl kom dit. Jag älskar att ha dig i närheten.
Tobbe - Köttchips + Felhörning = Sant och det är lätt det bästa som har hänt det här året.
Micke - Som alltid. Synd bara att vi träffas så sällan.
Isa - För att jag vet att du finns där.
Miriam - Hade jag vetat hur mycket jag skulle tycka om dig hade jag lärt känna dig mycket tidigare.
Emma - SP3C är STÖRD utan dig. Och för alla fikor och så.
Matilda - Det hade inte varit lika roligt att flytta utan dig.
Isak, Anders och Aleksi - ROADTRIP FTW! Och för alla insikter om mig själv.
Lina, Henrik, Joel och Oskar - Bra vänner är svåra att hitta.
Mamma och pappa - Thanks for letting go.

Världens största pungspark 2006:
Pia - Sen gammalt. Men snart är nog till och med du borta från den här listan.
Naythan - Eller Jeff eller vad du nu heter. Man lurar inte unga flickor sådär! Och inte någon annan heller för den delen.
Vésteinn - Fast bara i början av året. Nu är det inte ens ett litet nyp i pungen.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Lyckades jag inte skriva gott nytt år i ett enda sms, fan va kass jag är..

02 januari, 2007 09:54  
Anonymous Anonym säger..

Tack sjalv! <3

02 januari, 2007 15:12  
Anonymous Anonym säger..

"Men jag tror att nån annan också ställde en åt fel håll som sköt in i en bil. Illa."

VAFAN!? Vem är den skyldiga!?

Känns fint att jag ligger kvar på din "Tack för allt"-lista.
Tack och tack detsamma:D

Ta hand om dig.
Kram

02 januari, 2007 19:41  
Blogger Marie säger..

Tobbe: Det gör inget. Jag var ändå för full för att märka det förrän dagen efter.

Joel: Jag vet inte. Oskar sa det. Är det några märken på bilen? Jag lovar på heder och samvete att det inte var jag! Mina gick på grusvägen! (Men det var väl iofs bara tur. Fy skäms på mig.)

03 januari, 2007 13:59  

Skicka en kommentar

<< Home