tisdag, januari 30

Jag bor någonstans!!!!!!!

Nu sitter jag här i min alldeles nya, egna lägenhet! Det står packade väskor överallt. Jag lyckades köpa en säng, en soffa, en pall, en stol, en tvättmaskin och en micro av hon som bodde här innan, men det är också nästan allt som finns. Fast jag har hittat en pyttestol, en lampa, en ram och en tvättställning på gatan, så jag ska nog klara mig.

Nästan hela dagen igår gick åt till att städa ur lägenheten. Den var så äcklig! Jag fyllde en hel påse med damm som jag sopade upp från golvet. Men nu är den fräsch. Jag ska bara diska alla kastruller och stekpannor. Det är kostigt. Det finns varken bestick eller glas, med typ åtta kastruller och sex stekpannor.

Jag tror att jag kommer att trivas här. Jag menar, det finns ju INTERNET! Tyvärr är det inte så ljudisolerat, så min nya 140-knullsäng kan inte riktigt fylla sin funktion. Men den är iallafall skön och stor. Imorgon ska jag åka till IKEA och köpa täcke, kuddar, sängkläder och allt annat som man kan tänkas behöva. Jag undrar vad man behöver egentligen.

Och förresten. För några dagar sen gjorde jag en rolig upptäckt som Malin ville att jag skulle blogga om. Minst en tredjedel av alla jag har haft sex med är delvis av finskt ursprung! Ganska spännande. Och det är bara en tredjedel som jag är helt säker på att de inte har det. Det betyder att upp till två tredjedelar kan vara lite finska! Jag undrar om det är ett undermedvetet kall. ;)

4 Kommentarer:

Blogger Ehpsson säger..

mwaha. finne-lover :P
Skönt att du är på plats iaf...

30 januari, 2007 13:18  
Blogger Ehpsson säger..

du är kanske en omedveten finne-fetischist!

30 januari, 2007 13:20  
Anonymous Anonym säger..

Mennäänkö meille vai teille?

30 januari, 2007 15:08  
Blogger Marie säger..

Tietysti

30 januari, 2007 18:01  

Skicka en kommentar

<< Home