onsdag, januari 17

Långlång lista

Okej då, bara för att Emma utmanade mig..

1. Tre namn jag lyssnar till:

Marie, Babe, Murraii

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Jag är snygg ibland.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Jag är för sur ibland.

4. Detta är jag rädd för:
Att saker och ting ska fucka upp.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Någonstans att bo, minst en riktig puss, roligt.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Gå till månen, vara på bra humör alltid när jag vill det, hitta någonstans att bo.

7. Detta tycker jag om att göra:
Mysa, sova, surfa, supa, slappa, äta.

8. Detta vill jag göra just nu:
Hitta en egen lägenhet, äta färskpasta med diverse gröna saker, nötter och frön, bli strålande glad.

9. Bästa känslan:
Quote Emma: Att vakna bredvid någon. När alla bitar faller på plats.

10. Värsta känslan:
Quote Emma: Att vakna ensam. När inga bitar passar.

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:
Jag hatar att svara på sånt här. Vill inte alla egentligen samma sak? Leuk, gezellig..

12. Är jag kär just nu?
Ja!

13. Jag vill gifta mig...
...innan jag skaffar ett lovechild. Fast egentligen inte alls. Jag ser inte poängen med det. Över hälften av alla äktenskap i Sverige spricker ändå, jag har absolut inget behov av att befästa min kärlek inför gud och är inte det minsta bitter.

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Få minst ett lovechild, utbilda mig till något och få en könssjukdom. Haha.

15. Min käraste ägodel:
Dattan.

16. Något jag vill ha i present:
En lägenhet, någon form av ganska liten bärbar musikmaskin, lotsa lööööv.

17. Detta har jag på mig just nu:
Diverse underkläder, svarta pösiga byxor och ett grönrandigt linne.

18. Favoritkläder:
Hmm.. Det är olika varje dag. Men mina svarta Cheap Monday kanske.. Fast de börjar bli så jäkla slitna.

19. Favoritdjur:
Katt.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Reggae, dancehall, hip-hop, indie-tjafs, singer/songwriter.

21. Favoritlåtar just nu:
I don't do favourite songs..

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Jag lockas lite av tanken på att börja plugga igen, men jag vetefan alltså. I might be booksmart, men jag tror inte det där med att gå i skolan är något för mig.

23. Stjärntecken:
Tvilling.

24. En bok jag älskar:
Älska är ett lite väl starkt ord när det gäller böcker...

25. En film jag älskar:
...och detsamma gäller filmer.

26. Tv-program jag gillar:
Jag kollar i princip aldrig på TV, med Weeds är bra. Och Värsta språket ägde!

27. Favoritdoft:
Nybakat, nylagat, nytvättat.. Jag vet inte. Det varierar väl en del. Tobbe kanske.

28. Detta äter jag gärna:
Pasta.

29. Dricker helst:
Vatten, öl.

30. Favoritgodis:
Choklad om det räknas.

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Jamaica, Malaysia igen, typ tågluffa i Sydamerika.

32. Färg på mina ögon:
Oftast gröna, ibland blåa eller gråa.

33. Min längd:
168-169 nånting.

34. Jag tror på:
Lagen om alltings jävlighet.

35. Jag spelar:
Spindelharpan.

36. Person jag beundrar:

Malin.

37. Så här bor jag:
Jag snyltar på min syster, min pojkvän och deras flatmate.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Alla som är Malins lever, Tobbes är döda. Jag skulle tro att det är två.

39. Det här tänder mig:
Tobbe.

40. Det här gör mig avtänd:
När Malin kommer in. Haha.

41. Favoritfärg:
Svart och grönt kanske. Det var längesen jag funderade på det.

42. Favoritcitat:
Eeh..

43. En hemlighet jag vet:
Outar jag inte på internet.

44. Bästa present jag fått:
En av mina julklappar i år.

45. Senast köpta skiva:
Det var så länge sen jag köpte en skiva att jag inte ens kan komma ihåg det. Men jag fick en på Krokstrandsfestivalen då jag sa att en rullstolskille var skitduktig. Av honom alltså.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
From times to times att jag är så smal. Fast ibland tycker jag att det är fult också.

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Just nu är jag ganska onöjd med hur mitt hår är klippt.

48. Udda förmåga/egenskap:
Jag tror att jag aldrig blev mer än tolv när det gäller känslor.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Nån sa mus nån gång tror jag. Och nåt konstigt kattdjur har jag för mig.

50. Vad lyssnar du på just nu?
Lady Saw

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?

Städat, kollat på rum i en lägenhet, haft beslutsångest, lunchat med Matilda, cyklat i ÖSregnet, läst, surfat, letat lägenhet och rum, handlat. Ska laga mat, äta och sova.

52. Var är dina föräldrar födda?
Pappa i Västerås, mamma nånstans i Dalsland, typ Ed eller Dals-Långed.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Skype.

54. Vilken är din favoritrestaurang?
Jag äter inte på restaurang tillräckligt ofta för att han nån favorit.

55. När badade du i en pool senast?
Förra sommaren kanske. Fast jag kan verkligen inte komma ihåg.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, herregud.

57. Hur många barn vill du ha?
Tre tror jag.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
När jag var mindre brukade jag säga hip-hop. Fast nu är det väl mer riktigt dålig techno.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Nej, det är typ tre och ett halvt år kvar så det känns inte så brådskande.

60. Vad har du för TV-kanaler?
Ingen aning. Massa holländska och en hel del sånadära internationella.

61. Har du åkt moped någon gång?
Några. Kanske tre-fyra.

62. Har du busringt någon gång?
Ja, men det var väldigt längesen.

63. Har du fått felparkeringsböter?
Nej, men blivit stoppad av och mutat tjeckiska polisen när jag körde i en bussfil.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Nån gång kanske.

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Malaysia.

66. Har du en egen trädgård?
Nej, jag har inte ens en bostad.

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Rocky, White Ninja.

68. Kan du alla orden i nationalsången?
Nej, men hela första versen och delar av resten.

69. Badkar eller duschkabin?
Allt som inte är ett cykelhjul i en balja är rena rama lyxen.

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Jag har nog bara sett The Holiday. Eller nej, jag har säkert sett massa fler, men jag kan inte komma ihåg dem.

71. Favoritpizza?
Kebabpizza no. 2 utan kebabkött med fårost på Blekets Pizzeria i Uddevalla.

72. Chips eller popcorn?
Popcorn.

73. Vilken färg på läppstift använder du?
Typ rosa läppglans vid de få tillfällen då jag använder det.

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Eeh.. Nej?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej, men jag har tävlat om att bli lucia. Jag vann inte, det gjorde en tjej i min klass med långt tjockt hår och stora bröst. Hon var förvisso inte blond och halv-kroat, halv-bosnier, men hon var ändå skolans "snyggaste tjej".

76. Apelsin- eller äppeljuice?
Färskpressad apelsinjuice till helgfrukosten är det nya vatten.

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Det var längesen jag åt ute. Malin åt en kaassoufflet i söndags, räknas det?

78. Favoritchoklad?
Helt vanlig choklad tror jag.

79. När röstade du senast?
Senaste valet.

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
I somras skulle jag tro.

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Ja, i fotboll.

82. Är du bra på matlagning?
Helt okej. Tobbe har sagt att det skulle kunna bli en bra hemmafru av mig.

83. Klarar du att tanka själv?
Ja, allt som oftast. Ibland är det svårt i utlandet.

84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej.

85. Pepsi eller Coca Cola?
Jag gillar ingen av dem.

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nej.

87. Vad var det senaste du handlade?
Varsin yoghurt åt Tobbe och Malin, pinjenötter, keso, mjölk, färskpasta, färsk persilja och champinjoner.

88. Har du kräkts offentligt?

Haha. Ja.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Hitta den sanna kärleken, lätt. Jag tror jag skulle bli deprimerad av att ha för mycket pengar.

90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Nej, jag har ganska svårt för att bli kär.

91. Har du ringt något betalnummer?
Typ SJ och sånt. De är väl också betalnummer?

92. Kan man vara vän med sitt ex?
Uppenbarligen.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Min pappa för längesen.

94. Hade du mycket hår som liten bebis?
Ja, och tydligen var det svart. Micke och Malin var blonda när de föddes så mamma skämtade om att pappa inte var pappan. Hela sjukhuset tittade på när jag föddes och ingen utom mamma tyckte att det var kul. Men det hade väl sina orsaker som ingen vågade säga.

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Nåt i stil med: Hi, this is Marie. I'm unable to take your call right now, but please leave a message after the beep.

96. Vad har du i din väska?
Plånbok, pass, kalender, (pinsamt nog och väldigt ovanligt) en mascara, en kajal, en läppglans, tre hårband, minttabletter, öronproppar och cykellampor.

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Försöker pussa Tobbe. (Uppdaterat: Försöker pussa är innan jag somnar, innan jag lägger mig pussas jag.)

98. Vad är du tacksam för idag?
Ingenting, jag är en otacksam unge.

99. Var hittade du den här listan?
Emma utmanade mig.

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Malin, Tobbe, Isa.

1 Kommentarer:

Blogger Ehpsson säger..

YÄÄÄH!

19 januari, 2007 19:42  

Skicka en kommentar

<< Home