söndag, januari 14

I'm the princess

Nu har jag uppgraderat till det nya blogger. Jag måste säga att jag är missnöjd. Här har man hört att det ska vara superduperbra, men enda skillnaden är att jag måste logga in med min mailadress. Vad var det för fel på användarnamn?

Egentligen borde jag väl leta lite mer lägenhet nu, men jag orkar inte. Min dator har blivit bindgalen, och jag har knappt kunnat öppna ett enda program smärtfritt den senaste veckan.

Helgen har varit ganska nice. I fredags var jag på bio-dejt med Tobbe och såg The Holiday. Den var väl okej, but not the best movie ever. När vi kom hem somnade Tobbe och jag var grinig.

Igår hade en polare inflyttningsfest i förorten. Jag har lätt aldrig varit så långt utanför Amsterdam. Det var jättetrevligt, sjukt förberett med massa olika sorters nötter, ost, korv, oliver, nachos, you name it och gratis alkohol. Det fattade ju inte jag, så jag hade med mig egen öl som jag sedan glömde där. Jag tror nästan aldrig jag har sett så många östeuropéer på samma ställe. Två polacker, en slovak, en sloven och en från Montenegro. Plus en halv holländare/italienare, en holländare, en okänd och två svenskar. Wowow. I'm so mulitkulti.

På vägen hem missade vi sista metron till stan, och hoppade på nån form av reparationsvags som som tur var stannade på en station nära Matilda, men sjukt långt bort från mig. Jag tog nattbussen, men fick ingen växel på mina pengar så jag blev ruinerad på köpet. Sedan cyklade jag till Magnus och Calle, och kom till mitt stora förtret fram precis samtidigt som de skulle dra. Vid det här laget ar jag nykter igen, så jag halsade en hel del vin tillsammans med Magnus och cyklade mot Bitterzoet.

Självklart blev jag nykter på vägen dit, och var tvungen att leta upp en bankomat eftersom busschaffisen hade tagit mina pengar. Sagt och gjort. Två timmar efter jag lämnade festen skulle jag börja festa igen. Jag var inte direkt på partyhumör vid det laget, men Joy var på komplimangs-humör och berömde mitt hår, mina bara axlar och tog mig på brösten så jag blev gladare.

Vi dansade (och blev antastade) till stängningsdags, då alla utom jag var stupfulla. Malin och Magnus rullade runt på marken och Malin skrek nyinlärda norska svordomar som kräftfitta och fittesprut. Sen kramade Calle mig och sa godnatt prinsessan.

OMG! Barry har kommit hem! Måste sluta skriva och börja prata.

5 Kommentarer:

Blogger Scully säger..

För att märka någon skillnad måste du uppdatera din template oxå!

15 januari, 2007 12:37  
Blogger Scully säger..

Funderar förresten på att hälsa på dig runt påsklovet! Om det går bra för dig och jag orkar spara pengar! <3

15 januari, 2007 12:39  
Blogger Marie säger..

Yeees! Bara jag bor någonstans då..

15 januari, 2007 13:16  
Anonymous Anonym säger..

Låter ju som lördagen blev mycket bättre än den verkade då du skickade sms till mig.

För övrigt är The Holiday en film som borde eldas upp! När jag skulle köra Borat på bion på jullovet satte jag på The holiday istället. Jävla skitfilm!

15 januari, 2007 13:47  
Blogger Matilda säger..

Vilt!

15 januari, 2007 17:18  

Skicka en kommentar

<< Home