onsdag, januari 10

Äckliga gubbar är INTE snygga

Jag har precis varit och kollat på ett rum i en lägenhet. Av någon outgrundlig anledning, typ att jag ville muntra upp mig själv med en promenad, bestämde jag mig för att gå dit. DUMT! Det tog mer än en timma, det regnade, jag kom för sent, gick vilse och var tvungen att ringa gubben för att fråga var hans lägenhet låg. Men än så länge var jag ändå på ganska bra humör.

När jag äntligen kom fram var det en jättelång israelisk snubbe med kulmage, som enligt egen utsago var över 50, som öppnade. Jag kollade på lägenheten, och även om rummet som jag skulle ha bott i var litet och skabbigt var resten ganska schysst. Han bjöd på en kopp te.

Sedan sa han: Oh, you're so young and pretty. Hehe. Maybe you can come and make my life funnier? NEJ! Jag vill inte bo i nån äcklig gubbes lägenhet i utbyte mot sexuella tjänster.

Äckliga gubbar är INTE snygga, och inte spännande heller. De är bara läskiga.

Jag gjorde mitt bästa för att komma därifrån så fort som möjligt, lyssnade inte på hans vägbeskrivning till tramen och fick gå en bit i ösregnet igen. Hoppade av tramen för att handla, och upptäckte att ingenting jag skulle handla fanns inne, så jag fick köpa fel yoghurt. Skulle hoppa på tramen igen, men då sa herr spårvagnschaufför att eftersom jag inte hade sagt till förra chauffören att jag skulle in till stan fick jag inte åka på samma biljett. Detta trots att jag bara hade åkt två stopp. Men han var snäll och lät mig följa med ändå.

2 Kommentarer:

Blogger rastamicke säger..

Haha ditt liv e inte lätt babysis :)
Men du ska se att så fort du fixar jobb och plejs så blir det bättre... och kom ihåg att även en o-central skrutlägenhet kan vara mysig om den är din egen, och även ett jobb som verkar skrutt vid första anblick kan bli kul om dom du jobbar med är coola. Dagens moralkaka från bro' snart redo för pension ;D

10 januari, 2007 20:32  
Anonymous Anonym säger..

äckliga gamla gubbar som hyr ut rum/lägenheter får äta äckliga gamla saker!

11 januari, 2007 08:39  

Skicka en kommentar

<< Home