torsdag, januari 25

Jag fejkar jobb

Nu sitter jag på en reklambyrå i Amsterdam och är statist, för de vill verka som om de har fler anställda eftersom det kommer en viktig kund hit. Lite glassigt. De har stadigt internet, och jag har scannat saker som jag behövde scanna. Snart ska jag snylta på deras kopiator också. En ganska schysst sysselsättning när man är arbetslös är att låtsas jobba. Det har jag alltid sagt. Från början skulle vi ha fått lunch också, men jag tror att de kom på att de inte har råd med det.

Jag upptäckte precis att jag högg av mig tummen den dagen då Tobias har namnsdag. It must be ödet.

Igår skrev jag kontrakt på den lilla lägenheten som jag ska få. Den ligger precis bredvid Club Rascal. Ganska nice. Tyvärr är den omöblerad, men jag får väl leta möbler på gatorna och fråga runt bland vänner och bekanta. Jag hoppas att den är bra ljudisolerad och att de inte bryr sig om jag har massa folk över. Det är 400 euro i månaden inclusive. Och jag kommer bli sjukt fit på att cykla mer än en halvmil enkel väg till jobbet varje dag.

9 Kommentarer:

Blogger Matilda säger..

Det blir forfest hos dig varje Club Rascal! ;)

25 januari, 2007 16:22  
Blogger Marie säger..

Haha, Malin ville ha efterfest också. Stackars dem jag hyr av.

25 januari, 2007 16:34  
Blogger Ehpsson säger..

Weoweow. glassigt värre! ^^

och jag antar, med tanke på matildas reaktion, att det är ett soft lägenhetsläge...

25 januari, 2007 16:45  
Blogger Ehpsson säger..

GRATTIS skulle jag ju säga ^^
jag är lite seeeg i huvudet!

25 januari, 2007 16:46  
Anonymous Anonym säger..

när börjar du jobbet? din lilla wajner... :)

/mikey

25 januari, 2007 19:34  
Blogger Marie säger..

jag börjar 1 februari, vilket också antagligen är inflytt. stressig dag.

26 januari, 2007 11:38  
Blogger Igor säger..

Grattis ffs!
skönt att få lägenhet!
det där med jobbet låter ju fett exsotish!

Lina p. hälsar
Kram på dig babe
//Igor

26 januari, 2007 15:07  
Anonymous Anonym säger..

Grattis!

Vad var det jag sa? Klart det löser sig. Det verkar ju bröja flyta på bra nu! Kul för dig!

Tack för brevet. Sjukt dåligt att du slarvat bort mitt (du hade väl svarat på en av mina ca tio frågor);)
Det kommer ett svar med tiden.

Puss

27 januari, 2007 23:18  
Blogger Marie säger..

Jag hittade det igen! Malin hade flyttat på det när hon städade. Om jag kommer ihåg det kan jag svara på dem i nästa brev.

28 januari, 2007 21:42  

Skicka en kommentar

<< Home