onsdag, januari 10

Mitt meningslösa liv, del tjugetusen.

Min vardag består av sisådär fyra timmars lägenhetsletande, en timmes hushållsarbete av nåt slag, två timmars gnäll, alldeles för mycket sovande och resten är slösurfning. Ibland, när jag har tillräckligt med energi, jobbar jag lite med farsans bok eller gör ett översättningsprov på tantsnusk. Med tanke på hur meningslös min vardag är bloggar jag på tok för lite. Eller kanske just därför.

Mitt mission för idag är att komma på om jag vill ha ett rum i en lägenhet som ligger långt utanför ringen, vid Amsterdam Arena, för 250 euro i månaden. Sen ska jag dessutom kolla på ett rum som ligger precis vid ringen, där Overtoom tar slut, för 330. Imorgon ska jag på intervju för American Express. Det ligger också långt bort.

Iallafall kände jag att det svar dags att sno den här listan från Emma. Den innehåller massa aktuella saker, sådär inklämt mellan raderna.

Hur många cm lång är du?
168-169 nånting.
Hur många namn har du? Med alla av staten godkända namn, 4. Sen typ två, tre smeknamn också.
Hur många par byxor har du? 2-3 som jag använder, ett par som jag töjer ut åt Malin, och 2-3 som jag använder ibland.
Hur många bor i ditt hus/lägenhet? Jag är ju hemlös, goddamnit. Men där jag sover nu bor det tre stycken.
Hur många koppar kaffe dricker du per dag? Förvånansvärt få för att vara arbetslös. Jag är för lat för att göra kaffe.
Hur många godisar äter du per dag? En del kakor, massa kex, vin och ost typ, men inte så mycket godis.
Hur många syskon har du? Två superbra. Sen har jag haft några styvsyskon också, och är kanske på väg att få några till om man drar händelserna i förväg.
Hur många barn vill du ha? Typ två-tre. Men just nu vill jag inte ha några alls.
Hur många är du kär i? En, herregud.
Hur många timmar sover du per natt? För många.
Hur många gånger har du slagit någon? Väldigt många på skoj. Malin en gång på riktigt tror jag. Då skrek hon BÄVERARSLE och jag började skratta.
Hur många gånger idag har du sagt jag älskar dig till någon? Ingen alls idag. Och upperbarligen säger jag det för ofta.
Hur många signaler går det innan du svarar? Så få som möjligt.
Hur många gånger har du varit kär? Två helt säkert, kanske tre.
Hur många års skillnad är det mellan dig och den äldste du har hånglat med? 13 tror jag, men han ljög om sin ålder. Jag trodde att det var typ 4. Annars 9.
Hur många kommunister känner du? Jag känner en del som brukade hävda att de var det, men som har tagit sitt förnuft till fånga.
Hur många nazister känner du? Jag känner en del som brukade hävda att de var det, men som har tagit sitt förnuft till fånga.
Hur många bästisar har du? 3 skulle jag tro. Men man vet ju bara vad man själv tycker.
Hur många gånger i veckan hyr du film? Aldrig.
Hur många glas mjölk dricker du per dag? I princip inget. Ett i veckan eller nåt kanske.
Hur många ord är lagom? Mycket färre ord än jag brukar använda antar jag.
Hur många av dina kompisar har framgångsrika karriärer? Alla jag umgås med i den här (iallafall när jag är bitter) skitstaden är sjukt framgångsrika. Utom jag, som är arbetslös.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home