söndag, februari 25

"Don't you like drinking!?"

Eftersom Tobbe hackade min blogg på senaste inlägget får jag väl skriva ett nytt. Jag har fortfarande inte riktigt återhämtat mig från veckans kräksjuka, och är jättejättetrött, trots att jag har tagit det lugnt och sovit massor i helgen. Det är jobbigt. Jag har inte riktigt nån aptit heller, fast nu har jag iallafall börjat vara hungrig igen.

Eftersom jag inte väger särskilt mycket betyder det en hel del om jag går ner några kilo. Förra vintern gick jag ner en del och mådde illa i princip hela tiden i nån månad. Samma grej händer nu, men eftersom det bara var en sjukdom går det förhoppningsvis ganska snabbt att fylla på reserverna.

I fredags var jag som sagt ute med jobbet, och alla blev verkligen jättefulla. De flesta var fulla redan innan vi åt middag. Vi började med massa Duvel (8%-ig öl) direkt efter jobbet vid fem, och sen beställdes det in öl och tequila-rundor åt alla håll och kanter. Notan på restaurangen slutade på 250 euro och fem cent, och då är allt ändå mycket billigare än i Sverige.

Jag drack ingenting eftersom jag mådde dåligt, men jag hade jättekul ändå. Alla var hur glada som helst, snackade massa skit om chefen och kramades hejvilt med varandra. Det är inte klokt hur touchy alla på jobbet är. Vid tio var alla kanonfulla och vi hamnade på världens skabbigaste ställe, med öl för bara 1,30! De spelade en fruktansvärt dålig blanding av musik, med techno och gamla slagdängor, men bartendrarna var snygga, blåste eld och shejkade ass.

Jag och Mark gjorde en pakt om att aldrig berätta för någon utomstående att vi hade gått in dit, och dansade oss svettiga med resten av jobbet. Jag var hemma vid ett, men det kändes som om klockan var fem eller nåt. Jag ser fram emot nästa lönehelg! Då jävlar ska jag vara lika full som alla andra!


SENASTE PERSON SOM..
Sov i din säng:
Jag och Tobbe, men jag kommer inte ihåg när det var. Eller, det kanske var jag ensam när jag var hemma och var sjuk..
Såg dig gråta: Tobbe.
Du gick på bio med: Tobbe.
Pussade dig: Tobbe.
Du gick på stan med: Malin. Yes! Bryter mönstret!
Skällde på dig: Mark tror jag. Han var jättearg för att han hade trampat i lera med sina jättedyra, vita märkesskor.
Skickade ett e-mail till dig: Aleksi.

EXTRA FRÅGOR..
Tar du droger:
Do I live in the drug capitol? Men nej..
Dricker du: Ja, men det har inte blivit så mycket det senaste.
Vilka är dina bästa vänner: Det är svårt att ha bästa vänner när man bor utomlands. Jag har många helt underbara vänner i Sverige som jag inte träffar särskilt ofta. Men närmast här är väl Malin, Matilda och Mark. Jag gillar bara folk vars namn börjar på Ma. ;)
Vad är du mest rädd för: Orka.
Vem hatar du verkligen: Jag vet inte om jag verkligen hatar någon.
Varit kär: Jag är kär nu.
Kör du bil: Så ofta jag kan.
Har du ett jobb: Yes, på American Express. Glassigt värre!
Gillar du att ha folk omkring dig: Ibland ja, ibland nej. Men oftast ja.
Är du ett hälsofreak: Det skulle jag inte vilja påstå.

STUFF..
Är du ensam nu:
Ja, och det är jätteskönt.
Låtar som fastnar i ditt huvud: Jävla räddningspatrullen med Piff och Puff. Börjar sjunga på den varje morgon när jag cyklar till jobbet.
Vill du gifta dig: Typ 50% av svenska äktenskap spricker.
Vill du ha barn: Nån gång i framtiden ja. Men bara lovechilds. (Nej, inte children.)

DE SENASTE 48 TIMMARNA, HAR DU..
Gråtit:
Nej.
Köpt någonting: Två par skor! Herregud, I'm such a spender.
Varit sjuk: Mått väldigt illa.
Sjungit: Antar det.
Träffat någon ny: Ja, några som brukade jobba på mitt jobb.
Saknat någon: Jag saknar folk hela tiden.
Kramat någon: Tobbe, Mark, Richie och Thomas.
Pussat någon: Tobbe. Och kindpussat Katja, Katjas pojkvän Fred (?) och Matthew M.

SENASTE..
Bra låt du hörde:
Tanya Stephens har släppt en ny skiva!!! Var tvungen att köpa skor i affären jag hörde den i.
Film du såg: Children of men igår kväll.
Sak du stal: Jag kan inte riktigt komma ihåg när jag stal nåt senast.
Mat du åt: Pasta och lite tjafs.

VEM..
Älskar du:
Det är snarare en fråga om vilka.
Avskyr du: Se nånstans där ovanför.
Längtar du mest efter: Jag tycker inte om att rangordna mina vänner, utom på MySpace.
Vill du helst slippa: Må illa.
Stör du dig på: Några på jobbet.
Är ful: Jag tänker inte säga det på internet.
Är snygg: Jag!

VILKEN..
Tidning läser du:
Ingen. När vi behövde nåt tungt för att laga min cykel häromdagen insåg jag pinsamt nog att jag inte ens har några böcker.
Buss åker du oftast: Jag har åkt buss en gång i Amsterdam.
Fråga ställer du oftast: Va/What/Huh?
Dag föddes du: Tisdag tror jag.
Årstid föredrar du: Sommar.
Stad/by är du uppväxt i: Uddevalla.

VAD..
Säger du ofta:
Arghh! Repeat!
Gör du nu: Daa? Jag fyller i en lista.
Gör dig till en bra människa: Jag lyssnar.
Gör dig till en dålig människa: Jag har precis fått reda på att jag är dramaqueen. Men sweethearts, då har ni inte träffat Lina. I have miles to go. ;)
Anser andra är din bästa egenskap är: Jag vet inte. Det är bara att skriva själva.
Äger du för skor: Två par helt nya! Och några som jag får ont i fötterna av.

UTSEENDE..
Hur lång är du:
168-169 nånting. (Haha, Mark vet inte vad en deciliter är och tror att han är 1,50! Dessa britter!)
Hur mycket väger du: Jag har läst ett antal versioner av den här listan, och alla har sagt att de väger för mycket. Jag måste bara kontra med att jag väger för lite. Men sen vill jag även tillägga att det är en jävligt stor hype om det här i dagens samhälle, och jag börjar bli väldigt trött på det. Chilla lite, sätt kläderna på galgar istället för skyltdockor, var nöjd med dig själv eller gör nånting åt det. I blame society.
Hårfärg och frisyr: Brunt och ganska vanligt.
Ögonfärg: Blågröngrå typ.
Skostorlek: 37/38.

9 Kommentarer:

Blogger ?? säger..

tut tut tut... 1,50! jij weet toch!! i guess i'm alittle bigger but only when i'm wearing my prada high heels!

25 februari, 2007 22:31  
Blogger Marie säger..

haha. i asked you once and you said 1,50-something.. ;)

26 februari, 2007 17:31  
Blogger Ehpsson säger..

jag svarade också på listan. det är kul med listor.

kul att du lägger ut din "hemliga" visit på sunkigt hak på bloggen ;*
Men jag är bra på det där med hemligheter! ;)

pussen och kramen.

han där britten verkar high quality shit, håll kvar honom!

vi är så söta när vi är oroliga tillsammans/åt varandra av konstiga anledningar!

26 februari, 2007 17:51  
Blogger Marie säger..

looooooove emma!

26 februari, 2007 18:00  
Blogger ?? säger..

ok 151 then....

26 februari, 2007 18:02  
Blogger Matilda säger..

Jag skulle bra garna vilja veta hur manga deciliter jag ar...

26 februari, 2007 22:19  
Blogger Ehpsson säger..

Kan han svenska?

27 februari, 2007 09:36  
Blogger Marie säger..

haha! han ar inte 151 dl, utan 151 cm! fast det ar han inte, han ar nog snarare 176 kanske.

och nej, han kan inte svenska, men jag skulle tro att han har mad google skillz och kollar upp saker ibland. och han tycker om svenska bokstaver.

27 februari, 2007 11:11  
Blogger Ehpsson säger..

Haha. "mad google skillz!"
Hett värre. Det var ju som vi diskuterade att han får skaffa sig en schvensck Ing-griddh från Smoeland.

27 februari, 2007 11:22  

Skicka en kommentar

<< Home