tisdag, februari 20

Kräk-Marie goes wild

Inte nog med att jag spyr på fyllan, nu har det allt gått över gränsen. Fick vinterkräksjukan igår. Det var fruktansvärt. Jag har inte spytt nykter sen jag var 14. Jag hade glömt bort hur hemskt det är.

Nu mår jag sjukt mycket bättre, men eftersom jag spydde upp 1,5 liter av mitt kroppsinnehåll har jag en hel del att ta igen. Jag undrar om man går ner 1,5 kilo också, om man spyr så mycket.. Det vore läskigt.

Idag är jag hemma från jobbet, och det blir inget pannkaksgörande för mig ikväll. Det är pannkaksdagen i England (och fettisdagen i Sverige), så jag skulle ha firat med några från jobbet. Men det skjuts upp till framtiden. Som tur är jobbar jag nu på ett så glassigt jobb att jag inte förlorar några som helst pengar på att vara sjuk. Vi får typ 25 sjukdagar om året, och efter det börjar det dras från semesterdagarna.

Det bästa med att vara sjuk är att man inte har några som helst krav på sig. Idag äter jag sjukt mycket socker, för att jag faktiskt måste, och har knappt rört mig över huvud taget. This is life! (Inte så jäkla mycket life att anlednigen till att jag inte rör mig är att jag är rädd för att spy då, men det behöver jag ju inte tänka på.)

En annan jättebra sak med att vara sjuk är att jag har världens sötaste pojkvän som håller undan håret när jag spyr, städar upp efter mig och inte klagar en enda gång på att jag inte kunde släcka ljuset på hela natten, för då mådde jag mycket mer illa.

Och förresten pratade jag med två av mina bra polare igår, och ingen av dem hade fattat att jag har pojkvän. Så nu är det outat på internet: Marie har en pojkvän och är väldigt glad för det.

5 Kommentarer:

Blogger Ehpsson säger..

marie har vinterkräksjukan och får inte överanstränga sig, en pojkvän som tar hand om henne och en karlstadskompis via webcam! Yes!

20 februari, 2007 14:01  
Blogger Ehpsson säger..

i'm never further away then what your screen takes you.

20 februari, 2007 14:02  
Anonymous Anonym säger..

Tja!

Något mellan mig och Denise? Nope, men det finns flera som tror det. Vafan... ett förhållande med någon som bor på andra sidan landet... fett oking!

Ja, det kommer. Jag känner mig sjukt seg som inte orkar lägga det i ett kuvert, sätta på frimärke, skriva adressen och lägga det på lådan! Dumma mig!

21 februari, 2007 20:10  
Blogger Matilda säger..

:(

21 februari, 2007 21:58  
Blogger Marie säger..

fett oking och krak-marie goes wild ar sjukt roligt just nu.

22 februari, 2007 11:57  

Skicka en kommentar

<< Home