torsdag, februari 1

Första dagen på nya jobbet

Välj ett band eller en artist och svara på frågorna med låttitlar: Tanya Stephens

Är du man eller kvinna? Gangsta Gal
Beskriv dig själv: Only Human
Vad känner folk inför dig? What's Your Story
Beskriv din nuvarande pojkvän/flickvän: This is Love
Beskriv erat förhållande: Kiss the Kids
Beskriv ditt ex: Little White Lie
Beskriv hur du älskar: Boom Wuk
Var vill du vara? In the Beginning
Vad vill du bli? Good Ride
Beskriv ditt liv: Banging in Gray
Beskriv din hemstad: Damn
Visdomsord: I Can See a Storm Coming

Haha, väljer man en dancehall/reggae-artist får man väl skylla sig själv när allt handlar om sex. ;)

Igår var jag och Matilda på IKEA (tack!) och det ska bannemig aldrig göras om på samma sätt. Vi, mest jag, handlade alldeles för mycket för två att bära, och speciellt inte ta på metron, sen tramen och sen gå en bit. När vi till slut hade hoppat av tramen, på en hållplats fel till råga på allt, var världen inte nådig, och vi tog en taxi de sista 500 metrarna. Men det var det lätt värt.

Väl hemma hos mig satte vi ihop en del möbler, drack te och åt svenska kanelgifflar med svenska Polly. Ah, ljuva Sverige. Och på tal om Sverige åker Malin och Tobbe till Sverige imorgon och stannar ända tills onsdag. Matilda jobbar i helgen och Kristinas pojkvän är här och alla andra är säkert också upptagna så jag kommer vara alldeles ensaaaam min första helg i en egen lägenhet. Buhu.. Men det är väl bra för min karaktär antar jag.

Idag var min första dag på American Express. Det känns lite som att vara tillbaka i skolan. Det är så mycket jag måste lära mig! Helt sjukt. Men de som jobbar i min lilla del verkar jätteschyssta. Det är två ganska små team, på sammanlagt runt 15 personer.

Det bästa är att CPS, som jag jobbar i, och Sales verkar ha nån form av krig. När jag gick rundtur i byggnaden och vi kom till Sales-avdelningen stannade min tränare (haha, men hans titel är faktiskt Trainer) och började prata jättelågt och alla stirrade på oss. Sedan sa han att det nog var bäst att gå tillbaka. Lite senare förklarade han att det var en outtalad konflikt mellan avdelningarna. Tur att de är så långt bort man kan komma på hela AmEx-våningen. ;)

4 Kommentarer:

Blogger Matilda säger..

Haha, kul att kriget ar det basta! Det later bra i alla fall. Det ar kull att lara sig saker, och det brukar ju ga ganska fort for dig...

Hehe. Min axel ommar som sjutton sedan igar! Men det var det latt vart!

01 februari, 2007 20:42  
Blogger Isa säger..

Du får ta nya bilder nu när du har inrett!

01 februari, 2007 20:46  
Blogger Ehpsson säger..

åååh. jag vill också ha det så... så kan det bli som på the office när de olika avdelningarna utmanar varandra i diverse olika saker som frågesport och dylikt.
av någon anledning vill jag alltid jobba på ett "the office"kontor även om jag är säker på att jag skulle vantrivas sjukt mycket...

jag skulle gärna kommit ner nu till helgen om det inte vore för tentor och de jävla kursböckerna som slukat min ekonomi. hur jävla kul är det att lägga drygt 500pixx på en bok om engelsk grammatik?? och det är bara en bok av 15... förstå min ilska.

men jag kommer ner sen.

(ps. jag sitter och filar på ditt sjukt långa brev)

01 februari, 2007 21:34  
Blogger Marie säger..

Min axel gör också ont som bara den!

Det kommer nya bilder när allt är klart, men jag saknar nån form av måttstock och vattenpass så jag får se hur det går.

Breeev! Jaaaa!

01 februari, 2007 23:05  

Skicka en kommentar

<< Home