lördag, februari 3

Fulla skruvar

Klockan är mitt i natten, på väg till lördag. Jag är trött men känner inte för att gå och lägga mig. Jag tror inte att jag kommer kunna somna.

Matilda har varit här och käkat middag, och sen vin och ost med salta kex. Tacka gud för IKEA, i Holland finns inga salta kex. Efter en halv vinflaska var tänkte vi sätta upp en spegelhylla i mitt kök. Det var mindre lyckat. Sen försökte vi sätta upp en helspegel i vardagsrummet. Också det mindre lyckat. Sen ville Matilda gå hem och sova.

Envis som jag är ville jag inte ge upp utan skruvade som bara den, med ett antal omskruvningar för att jag hade skruvat på fel ställe. Det är inte lätt när det enda jag har att mäta med är sladden på mobilladdaren och jag använder ett helt vanligt glas som är halvfyllt med vatten som vattenpass. Vid ett tillfälle skruvade jag igenom hela väggen och kom ut inne på toan. Jag har tydligen knappt tre centimeters väggar.

Men nu är iallafall nästan allt klart. Jag ska skaffa nån form av hatthylla och två krukor, försöka sätta upp en bordlampa i halltaket och slipa ner tröskeln så att det går att stänga dörren utan att ta i för fulla muggar. Jag sandpapprade den någon timme idag, men det blev bara ännu svårare att stänga. Jag vet inte vad jag gör för fel. Är det någon som känner för ett litet träningspass är det fritt fram att gå lös på min tröskel.

Bilder från själva inflyttningen finns här.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Jag ar sa grymt imponerad!

03 februari, 2007 17:40  

Skicka en kommentar

<< Home