söndag, augusti 13

Every now and then I get a little bit nervous..

Hemma från Emmabodafestivalen. Det känns som om mina inlägg hela den här sommaren har börjat med "hemma från" någonting. Lite stressigt, men det har iallafall varit bra, "cause at least u've made the most of the summer" som Julien sa.

Emmaboda var nice. Jag hade typ inte kollat på spellistan alls när jag åkte dit, så jag hade ingen aning om vad som väntade. Men jag såg iallafall Hello Saferide, Svenska Akademien, Navid Modiri & Gudarna, I'm From Barcelona, 047 och José Gonzales. Dessutom upptäckte jag Camera Obscura, som var riktigt bra.

Bästa spelningen gjorde helt klart I'm From Barcelona, med såpbubblemaskin på scen och massor av konfetti. De kastade till och med ut tre ukuleles, en såndär trä-ring med med metallplattor i tamburin och en liten blåsgrej i publiken. Navid var lite sämre än vanligt, men ändå bra. Hello Saferide spelade alla låtar jag ville höra. Det var synd om José för folk hade bara hört Heartbeats, och den är inte ens hans egen från början. Men han var bra. Svenska Akademien var trångt som fan och inte lika totalt klockrena som vanligt, men schyssta. Leia är med igen, och det är underbart. De passar bättre inomhus tror jag. Eller i solsken.

För det har regnat som fan. Det började fredag natt och sen ville det aldrig sluta. Tältet läckte in lite på min sida, men annars gick det faktiskt ganska bra. Men jag borde ha tagit med mig ett paraply.

Hänget på Emmaboda var också helt okej. Folk var över lag snyggare än vanligt, och Linas polare var schyssta. Och Lina också så klart. Löööv! Det var lite dumt att bara åka två, men det funkade. Jag skaffade mig inte nåt festivalragg. Det känns som att jag har glömt bort hur man raggar på nån man inte redan känner. Jag vet liksom inte alls vad jag ska göra. Förr gjorde jag det alltid, helt omedvetet. Men det tar sig väl igen, förr eller senare. Träffade dock en jäkligt nice kille som jag ångrar att jag inte bytte nummer med. Ska nog ta och leta upp honom på helgon eller så.

Jag har dessutom kommit på att mitt och Vésteinns förhållande faktiskt inte var helt perfekt. Det slog mig helt plötsligt när jag tänkte på det häromdan. Hittills har jag inte kunnat se några fel i det alls. Skumt egentligen hur långt efter det kommer. Men schysst.

Jag har klippt av mina festivalband nu, för nu är sommaren slut. Jag har en ful solbrännerand. Det är höst och jag har lite ångest över Amsterdam-flytten. Jag vill ha lägenhet och jobb ju. Och massa vänner. Jag vill inte bara snylta på Malin.

Jag ska nog ta och boka in en massage igen. Jag avbokade den förra, för den var i torsdags när jag var på festival. Men nån gång den här veckan vill jag ha massage. Kosta vad det kosta vill.

4 Kommentarer:

Blogger Malin säger..

Mm, flytta nånstans långt bort kan va tungt. och svårt. och ensamt ibland :(

men du känner i alla fall några stycken här nere och har nån slags bas.

apropå SoFi så vet jag inte hur man skaffar det innan man har jobb, vi fick det genom Strawberry. Du kan väl kolla md Alex så ska jag också försöka luska ut nåt?

14 augusti, 2006 10:22  
Blogger Ehpsson säger..

vad menas med träring med metallringar?? är jag helt goey i hjärnan eller var det där en alldeles för vag beskrivning?

15 augusti, 2006 18:05  
Blogger Marie säger..

en tamburin. det är därför det är överstruket. arvid upplyste mig om vad det var för nåt.

15 augusti, 2006 18:26  
Blogger Ehpsson säger..

haha. okej. då fattar jag. tamburin. självklart... errr...

15 augusti, 2006 23:30  

Skicka en kommentar

<< Home