lördag, juli 8

Reggaeroots

Ja, herregud. Var ska man börja? Jag borde typ börja mobilblogga eller nåt, så att jag inte har så mycket att skriva om varje gång.

Igår var jag på Göteborgs reggaefestival på Röda Sten i Majorna, världens snyggaste stadsdel. Så sjukt jävla fantastiskt BRA!! Det hela inleddes med Livelihood (Micke, du har rätt om uttalet, det är på engelska) som levde upp till förväntingarna. Sedan kom Kalle Baah, som kanske inte hade världens bästa kvinnosyn, men spelade sjukt bra reggae/ska att dansa till. Efter det var det dags för Majorerna. Först spelade de med Äkta Kärlek. De var väl sådär.. Musiken var bra, men sången lite mesig. Sen kom Kapten Röd in, och då jävlar. Sjukt skön kille. Stod längst fram och röjde järnet (vilket jag iofs gjorde på alla spelningar).

Sen kom USCB Allstars, och avslutade sin spelning med "We were making love to the beat of the Mighty Mighty Bosstones. She was making so much noise I had to plug in the head-phones. It's not disrespect, but I rather listen to them than you." Klockrent. Sen spelade Guvernor Andy, men då var jag tvungen att gå och dricka vatten och äta. Hittade en hundring på marken och köpte mat till mig, Matilda och Joel. Sedan kom SVENSKA AKADEMIEN!! och LEIA VAR TILLBAKA från mammaledigheten!!!! Fy fan vilken underbar spelning. Jag har aldrig varit så blöt av svett utanför en bastu. Alla mina kläder och håret var helt genomblött. Det krävdes tre män för att hålla emot högtalarna, så att de inte skulle välta av gunget, och strålkastarställningarna var nära att vilken sekund som helst falla ner över publiken. Helt totalt jävla underbart!

Efter det var vi så sjukt slut att vi bara hängde runt och chillade vid havet ett tag. Vi dissade David Rodigan (som vi kunde höra från havet. Passade som bakgrundsmusik, men inte så mycket att se på kanske) och Mad Professor. Det har vart på tok för mycket indiepop och för lite reggae i mitt liv det senaste. Indiepop i alla ära, men det är reggaen som verkligen rör mina rötter. Reggaeroots och Summerjam, here I come! Kommer bli underbart!

Jag och Miriam drog på efterfest hos Ricky. Det var sjukt. Vi tittade på överklassvillor/slott i Örgryte och snackade och tittade på Nickelodeon och gud vet vad. Jag var vaken tills halv ett dagen efter, coh sen sov jag till halv tre, och sen åkte jag hem. Sov några timmar alldeles nyss för att jag ska palla att köra till Lindesberg inatt. Erik och Lina är precis utanför utfarten, så jag måste skynda mig.

Jag har fått KNULLA också förretsen! Tänkte att syskonen kanske ville veta. ;)

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Detlåter bra det!


Indiepop så mycket bättre än raggae!


Bra att du fått nuppa! Det är bra det!

08 juli, 2006 01:57  
Blogger Scully säger..

w00t?

08 juli, 2006 02:03  
Blogger Marie säger..

wOOt till vadå?

08 juli, 2006 13:34  
Blogger Malin säger..

ÅÅÅÅH!!! JAG VILL OCKSÅ KOLLA PÅ SVENSKA REGGAEBAND! Och ligga ;) tell me more

08 juli, 2006 18:38  
Blogger Marie säger..

Det var galet men kul, it's all I can tell you. Man vet aldrig vem som läser bloggen. ;)

09 juli, 2006 18:33  
Blogger Malin säger..

ahaha, du får berätta på summerjam!

10 juli, 2006 09:46  
Anonymous Anonym säger..

med vem?!
saknar dig baby, dags att ses ekller iaf höras snart...jag är ledig hela veckan, så ring när du vill!
puss

18 juli, 2006 10:34  
Blogger Marie säger..

Mia, vad sägs om att träffas nån gång nästa vecka? typ i början av augusti? inflyttningsfest första dagen kanske?

18 juli, 2006 18:07  
Anonymous Anonym säger..

Tankte bara varna att jag foljt den har bloggen fran borjan (dvs jag var nere fran borjan :-P), men ar lite for lat for att kommentera. cred till de som orkar blogga.

... fett m festivalen! Och syskonen Hanas har animal magnetism, det ar som jag alltid sagt!

Jag har inte drabbats av plotsliga skrivsvarigheter, jag ar i Istanbul, om nagon skule undra.

Yeah yeah!

20 juli, 2006 18:27  

Skicka en kommentar

<< Home