tisdag, september 12

"Du borde gifta dig med den där trombonisten!"

Mitt tangentbord har pajat så jag har inte kunnat blogga sen sist. Mycket synd eftersom jag har haft sjukt mycket att skriva om. Idag skulle jag ha skickat in min dator på service men de ringde aldrig tillbaka. Surt. Nu är jag hemma hos min syster och snyltar på hennes fungerande (inte så) fräscha datta.

I fredags hade vi typ en liten inflyttningsfest (som var menat som förfest) hos oss. Jag träffade Joy och Kristina, de nya Strawberry Frog-internerna, och Malin och Tobbe var också där. Det var jättekul.

I lördags åkte vi (alla ovan nämda) till Rotterdam för att på söndagen rösta på Svenska Sjömanskyrkan. Vi gick ut på krogen och jag blev raggad på av en bartender som fick mitt nummer. Han har inte hört av sig och det är ganska skönt tycker jag. Jag gillar att bli raggad på, men jag vill inte vara ny, fräsch och trevlig. Matilda skaffade värsta ragget som hon hånglade med på dansgolvet. De dejtade i måndags. Jag och Malin shakade ass.

På söndagen åkte vi alltså till Sjömanskyrkan för att rösta. De frågade om vi ville vara med och sjunga i kyrkokören. ;) När det var tre personer före oss i röstkön tog omslagskuverten till röstkuverten slut och vi fick inte rösta. Snacka om antiklimax. Det var fruktansvärt. Jag var sjukt pepp och ville dra mitt strå till den röda stacken. Istället fick vi beställa poströstningskuvert som jag har fyllt i idag. Jag kommer alltså bli en av de där meningslösa poströsterna som kommer in efter att valet redan är genomfört och klart. Blä. Det var inte det jag hade tänkt mig direkt. Men men.

Rotterdam var fint och sjukt modernt. Typ alla hus lutade i konstiga vinklar och allt såg nytt ut. Vilket det i och för sig är också. När vi var där var det dessutom nån sorts konst-festival eller nåt. Alla hus var rosa-prickiga, massa gallerier hade nattöppet och folk spelade musik på gatorna eller åkte förbi i konstiga fordon.

Igår var vi på Tokyo Ska Paradise Orchersta. Det var sjukt grymt. Malin skrev väldigt mycket om det. Hon blev modell-fotad av Tokyo Ska's fotografer!! BAAAALLT!!

Några glimtar från Malins vokabulär igår:
"Små ska-dansande japaner måste vara det gulligaste jag har sett!"
"Du borde gifta dig med den där trombonisten!"

Det borde jag också. Han var sjukt söt! Och så charmig. Han dansade så mycket på scen att överdelen av trombonen flög av och gick sönder. Då fich han låna Tokyo Ska's trombon. FATTA BALLT!

Jag har för övrigt kommit på att jag är en sucker för gitarrer och bra knull. Nu ska det bli slut på det. Jag har också kommit på att jag nog inte var kär trots allt, för isåfall hade jag inte kommit över honom på två dagar. Jag gillade helt enkelt gitarren och knullet. Sad but true.

Nu vill jag ha min sjukt snygga rasta-neger till granne. Han bor snett under oss och har en egen studio med halvfärdig konst på väggarna. Wowowow! Om jag ser honom igen ska vi bli homies. Jag har ju faktiskt redan varit inne hos honom.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home