måndag, september 4

Ik wohne in Amsterdam (eeh.. tyska/holländska, ja?)

Nu bor jag i Amsterdam. Det känns inte så mycket faktiskt. Lite konstigt, men inte så annorlunda. Jag antar att jag inte riktigt har fattat det än. Det lär väl sjunka in så sakteliga när jag börjar leva här på riktigt. Än så länge har jag ju bara flyttat in liksom.

Lägenheten är skabbig, men inte alls så illa som jag trodde. Den är ganska söt faktiskt. Och vi har 500 TV-kanaler, bredband och en schysst stereo med försärkare och grejer. Duschen är inte alls lika hemsk som jag hade väntat mig, fast jag har förstås inte duschat i den än. Vi odlar knark på balkongen, vilket är lagligt här. Vår gullige knarkarfarbrorhyresvärd lämnade en planta så att vi skulle ha nåt att ta hand om. Vi har även städat undan sju askfat och vädrat en del. Men det är mysigt. I like.

Mitt rum är asmysigt. Med lite fler plancher kommer det bli supernice. Över lag är det en mycket schysst lägenhet. Och killen som ska bo i vardagsrummet ett tag, tills han hittar nåt eget, verkar trevlig. Han pratar mycket, men det är kul. Vi har fått kondomer, dagen efter-piller och kryddor i inflyttnignspresent av min syster. Allt man behöver för att överleva här.

På det hela taget - det känns bra. Jag längtar inte hem det minsta, men jag antar att det kommer. Nu ska jag sova, så jag kan gå upp och söka jobb imorgon.

Jag har flyttat hemifrån. I never thought it would happen.

4 Kommentarer:

Blogger Malin säger..

Je woont nu in Amsterdam! Je woont samen met Matilda in een cannabis-appartement . Ik woon ook in Amsterdam, in een eigen appartement. Tio päng om du kan översätta :)

05 september, 2006 01:25  
Blogger Scully säger..

Saknar dig :(

05 september, 2006 07:23  
Blogger Marie säger..

Du bor i Amsterdam nu. Du bor tillsammans med Matilda i en cannabis-lägenhet. Jag bor också i Amsterdam, i en egen lägenhet.

Lätt som en plätt juh! ;)

05 september, 2006 09:22  
Blogger Scully säger..

jag kunde nästan!

05 september, 2006 11:38  

Skicka en kommentar

<< Home