fredag, september 8

Jag älskar mitt liv!

Jag har aldrig haft sån här räckmackeflyt i hela mitt liv. Jag har alltid behövt söka 1000 jobb för att sen sluta arbetslös iallafall. Men nu har det visst blivit min tur.

Första dagen vi försökte söka nåt jobb gick vi runt på stan och gick in till alla som hade lappar i fönstren om att de behövde mer personal. Och tro på fan, på typ fjärde stället eller nåt, ett bageri, blev vi mottagna med öppna armar. Enda villkoret för att få jobbet var att vi skaffar oss ett så kallat SoFi-nummer, som är nåt slags skattenummer eller nåt. Det hade vi ju tänkt göra iallafall, så vi ringde dem, och hurra, på torsdag har vi ett möte för att få varsitt nummer. Vilket betyder att vi kan börja jobba på vårt jobb veckan efter det!

AAAAAAAAAAAAAH! JAG HAR ETT JOBB!!!

Är inte det här flyt, so say. Vi har bott här i fem dagar nu, och vi har redan fått lägenhet och jobb och allt är perfekt. Det är visserligen inte så hög lön på jobbet, men å andra sidan är ölen och maten billigare här, och det är väl det jag spenderar mest pengar på.

Från det ena roliga till det andra. Några kompisar från Sverige är på tågluff nu, och de har varit här och hälsat på i två dagar. Det har varit jätteroligt! Jag kände dem inte så bra från början, men de var jätteschyssta. Och kul att få nåt att göra också, nu när vi inte behöver söka jobb hela dagarna. Och bra med lite annat sällskap än Matilda. Jag kan tänka mig att vi kommer träffas alldeles tillräckligt mycket ändå. ^^

Åh, jag trivs verkligen. Så fort vi har skaffat oss en diskborste, en trasa och lite mer husgeråd är livet fulländat!

5 Kommentarer:

Blogger Malin säger..

GRATTIS!!!

08 september, 2006 10:18  
Blogger rastamicke säger..

gött babysis!! ;D

09 september, 2006 16:48  
Blogger Ehpsson säger..

grattis. schysst att det går bra för er! har ni döpt katten?

mmmm. räkmacka... jag blev hungrig. hungrig är ett fult ord om man tittar till stavning.

jag har fixxat min blogg nu, så jag tror att det ska funka.

11 september, 2006 11:51  
Blogger iamjoy säger..

i hope the diskborste is doing a good job for you guys!

12 september, 2006 13:07  
Blogger Marie säger..

yeeees, we love it!!!!

12 september, 2006 13:32  

Skicka en kommentar

<< Home