torsdag, november 23

Internet på mitt rum!

Wow! Jag har internet i mitt rum! Det har aldrig hänt förut. Jag som tänkte sova middag och bara tog in datorn för att lyssna på musik. Men nu måste jag ju surfa lite bara för att det går.

Jag ska på två jobbintervjuer på måndag. En på att annat callcenter där jag kommer få göra exakt samma grejer, fast få lite mer betalt och börja 9.30 istället för nio, och en för Signific. Det är ett flygbolag tror jag, och jag ska isåfall jobba på deras customer service. Vi får se hur det går, men jag hoppas att jag får nån av dem, för jag är så ivinnerligt trött på mitt jobb.

Men det här betyder att jag inte kan boka min biljett hem till Sverige än, för jag vet inte när jag får semester om jag får ett nytt jobb. Så den kommer antagligen att bli svindyr.

Ikväll ska jag spela Munchkin hos Magnus och Calle. Yes! Nörderi for the win!

Jag drömde att Tobbe målade tennfigurer härom natten. Han var jättegrinig och ville inte alls sluta när jag ville att vi skulle göra nåt annat. Kanske en framtidsvision? ;)

Idag uttalade jag Bo-bytaren som Boby-taren på jobbet. Killen jag ringde till fattade ingenting de första minuterna, sen skrattade han högt och sa att det var ett nytt sätt att uttala företagets namn på. Då fattade jag och skrattade så jag grät. Det är ganska tråkigt på jobbet.

5 Kommentarer:

Blogger Malin säger..

Men det är ganska roligt att du kan roa dig själv till tårar med det :)

23 november, 2006 19:10  
Anonymous Anonym säger..

En gång drömmde jag att jag flög samt hade hitlermustach, backslick och canada goose-jacka. Tror det är en mera trolig dröm än att jag målar tennfigurer : )

Fast med tanke på att du tvättade i deg i samma dröm så vore det ju lite lattjo om den blev sann.

23 november, 2006 19:26  
Blogger Marie säger..

malin: det var det jag syftade på. fatta hur tråkigt det är i vanliga fall då. skrattar så jag gråter ganska många gånger på jobbet faktiskt.

tobbe: just det! degen hade jag ju helt glömt bort! det var ju så skumt.. öppnade tvättmaskinen och helt plötsligt låg kläderna i massa deg. det var ju massa annat skumt i den drömmen också. isa och hennes mamma som skulle till lund och opereras.. och björn tror jag..

23 november, 2006 19:59  
Anonymous Anonym säger..

Jag drömde att jag hade likadana skor som du i natt! Jag letade i min garderob och hittade skor som jag hade haft för tre år sedan, ett par som var likadana som dina röda och ett som såg ut som vinterskorna från Malin. Jag var jätteförvånad, för jag hade helt glömt bort att jag hade dem, men samtidigt var det ett kärt återseende. Det var konsigt.

Natten innan var jag grym på att starta i backe!

23 november, 2006 20:17  
Anonymous Anonym säger..

Vaddå lyx?! Internet på rummet. Jag trodde att spartanskt och sparsmakat à la Jantelag var inne, men va värsting. :P

Jag tror inte ens jag vill gå in på vad jag drömmer nu för tiden haha. Men så länge det är drömmar man skrattar åt så är det lugna puckar tycker jag.

24 november, 2006 14:26  

Skicka en kommentar

<< Home