torsdag, november 16

Opepp in i ryggmärgen

Jag var på jättebra humör förut, men det gick över. Nu är jag mest hungrig, trött och lite bitter och cynisk.

Jag har jobbat med en annan undersökning på jobbet i två dagar, som har varit så sjukt mycket roligare än den jag brukar hålla på med. Men eftersom jag jobbade för bra (gjorde 20 undersökningar på två dagar, vanligt är typ 5-6) tog den undersökningen slut och jag fick återgå till den gamla. Tack för den liksom. Kul belöning för att man jobbar bra.

Har börjat bli lite snorig också. Hoppas jag inte blir sjuk. Det vore jobbigt. Jag tycker att jag har haft min beskärda del av sjukdomar i höst.

Det är snart jul. Jag längtar hem lite faktiskt. Busringde Emma från jobbet idag, och vi konstaterade att det inte alls känns som flera månader sen vi pratade senast, utan snarare några veckor. Jag saknar henne, och jag saknar att veta att jag alltid har folk som jag kan umgås med, och tillräckligt många för att inte tröttna på dem.

Jag känner mig opepp inför helgen. Malin och Matilda vill gå på spelning imorgon, men jag har aldrig ens hört bandet (nåt sidoprojekt till Gogo Bordello (som jag inte heller har hört) som jag inte kommer ihåg vad de heter). Jag hade lite planer på att ta det lugnt hela helgen, åka tll havet ensam och bara ta hand om mig, men jag är inte pepp på det heller längre. Men men. All weekends have an end, fast jag är inte särskilt pepp på veckan som kommer efter heller. Jävla girl stuff som kommer och mixtrar med ens humör.

Jag kanske borde åka till Sverige en helg, få min tumme kollad, hänga med väl vald vänner och bara göra nåt annorlunda. Fast å andra sidan är det bara en månad till jul och jag har inte så mycket pengar.. Kanske borde gå och shoppa julklappar istället. Och äta mycket järn.

Här firar man typ jul 5 december. Det heter Sinte Claus, fast rättstavat, och det är St Nicolaus som kommer, tillsammans med en svart sjörövare med guldringar i öronen som bär hans säck. De bortförklarar det mycket opolitiskt korrekta i det hela med att piraten har hoppat genom en skorsten. Och ändå är han brun och inte svart på alla bilder. Heja Holland.

Ikväll åker Tobbe till Barcelona. Han är sjuk och borde egentligen ha skolkat från jobbet hela veckan, men det ville han inte, för det var hans och Malins sista vecka där. De börjar på ett nytt jobb på måndag. Lyllos dem.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Marie <3 <3

16 november, 2006 19:27  
Blogger Malin säger..

Sinterklaas :)

16 november, 2006 23:09  

Skicka en kommentar

<< Home