måndag, november 6

Top/Bott 5 med min partner

I fredags var det den 3e november, och då firade jag och Amsterdam tvåmånadersdag med varandra. Vi var på bio och på ett galleri där Marcus DJade. På jobbet skrev jag en Top/Bott 5 för att hedra min partner.

Top 5 med att bo i Amsterdam:
1. Malin - Det finns inget bättre än att gå ut med Malin, förfesta och styla sig med Malin, hänga med Malin eller bara bo nära Malin.
2. Jag får göra vad jag vill - Det finns ingen som frågar vart jag ska, när jag kommer hem eller vad jag ska göra med nåt annat än intresse i tanken.
3. Kanalerna - De är så sjukt vackra på kvällarna, de är fyllda med vatten och jag älskar dem.
4. Vardagarna är roliga - Hela min vakna tid går inte åt till att vänta på att det ska bli helg. Jag gör saker när jag vill det, och slappar när jag vill det.
5. Min cykel - "Din cykel är en flygmaskin!" Jag tänker ta med den hem till Sverige. Blir den stulen kommer jag att gråta.

Bott 5 med att bo i Amsterdam:
1. Vassa föremål - De finns förvisso överallt, men de verkar vara aningens elakare här.
2. Turister - Värre än överallt annars. Tiotusentals britter som kommer hit, knarkar, köper sex och invaderar allt.
3. En begränsad vänskapskrets - Jag har bara en vänskapskrets, och även om jag gillar den supermycket och absolut inte hade förväntat mig mer är det lite surt ibland när man vill träffa nån som inte känner alla andra.
4. Avsaknaden av moderna bekvämligheter - Det är förvisso lite charmigt, men jag skulle vilja kunna tvätta hemma, inte behöva dra mig för att duscha varje gång och kunna gå på toa precis efter att någon annan har gjort det.
5. Bostadsbristen - Det är synd om alla som inte hittar nån stans att bo, det är dyrt och det är svårt att hitta nåt lagligt som man ens kan tänka på att ha råd med.

Tummen känns lite bättre. Jag har mer eller mindre förlikat mig med att den ser ut som fan och kommer fortsätta göra det. Idag är jag ledig, för jag orkade inte gå till jobbet, och jag får välja arbetstider varje vecka. Jag blev precis på lite dåligt humör av nån anledning jag inte känner till, men det går väl över. Jag drömde sjukt mycket inatt. Nu ska jag hänga tvätt.

1 Kommentarer:

Blogger Malin säger..

YES JAG ÄR TOPP ETT!!!

Håller med om det mesta i övrigt :)

06 november, 2006 17:49  

Skicka en kommentar

<< Home