måndag, mars 26

Felhörning <3 Köttchips

I helgen åkte jag och min pojkvän på weekend-trip till Maastricht. Det var jättemysigt, även om både rummet, badrummet och sängen på hotellet var mindre och inte lika lyxiga som de som han har hemma. Men det var skönt att komma bort lite. Och duschen var bannemig Hollands bästa! Det var faktiskt ett tryck att tala om i den.

Vi åt det dyraste målet mat jag nånsin, mig veterligen, har ätit. Det kostade mer än hotell plus hotellfrukost! Herregud. Men lite lyx ska man ha om man är högavlönad. Det var sjukt gott, men så starkt att vi typ inte kunde prata under tiden vi åt.

Maastricht är verkligen jättemysigt, byggt nån gång på medeltiden. Det fanns en "park" med konstiga rådjurshjortar och påfåglar i, murar med kanoner på och amerikanska turister.

På Hollands högsta punkt fanns det turister. Och ett utsiktstorn. Läs om det nedan. Det var ballt. Det var trerikesgränsen för Tyskland, Holland och Belgien också, så nu har jag pussats i tre länder samtidigt. Jag tycker väldigt mycket om min pojkvän.

Förlåt för den långa förseningen. Malin utmanade mig för länge sen:

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Slutligen väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Just nu sitter jag på taket utanför min lägenhet i pretty much centrala Amsterdam och surfar gratis på grannens trådlösa nätverk. Jag jobbar på American Express och tjänar mer pengar efter skatt varje månad än vad jag gjorde på ett helt år förut. Hade jag sett mig själv här för ett år sedan hade jag inte trott det var sant

2. Jag är den yngsta jag känner, och om jag hör talas om någon som är 18 blir jag bestört och tänker att så ung kan man ju nästan inte ens vara.

3. Jag har höjdskräck, men utsätts så sällan för höjder att jag emellanåt glömmer bort det. I helgen var jag på Hollands högsta punkt, 322,5 meter, och gick upp för ett åtta, nio våningar högt utkikstorn. Jag var så rädd att mina ben skakade så mycket att jag knappt kunde gå ner igen, men hade ingen som helst tanke på att det kanske skulle kunna vara läskigt förrän jag var mitt uppe i det. Idag gör mina ben ont.

4. När jag gick på dagis kom en kille in i lekrummet och frågade "Är det nån som vill knulla?". Jag sa ja, och vi gick in i kuddrummet, tog av oss byxorna och väntade. Sedan blev vi utskällda av en fröken som kom in.

5. När jag avr typ tio och min syster kom ut ur garderoben som bisexuell fick jag panik och skrek att jag skulle flytta hemifrån om hon nånsin skaffade en flickvän. Det ångrar jag bittert. You go Malin, jag vill att du ska ha flickvän. Speciellt en speciell.

6. Jag fryser, vill gå in och kommer inte på mer egendomliga saker. Förlåt.

Jag frångår reglerna och nöjer mig med att lojt konstatera att om man nu måste passa vidare bollen sparkar jag gärna i riktning Isa, Emma, Mark, Matilda, Joel och Joy.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Haha! Det där kan du ju fetglömma att jag ställer upp på!

26 mars, 2007 22:20  
Blogger Matilda säger..

Lyxhelg! Lyxhelg! Lyxhelg!

Haha. Min syoguiden-blogg. Haha.

26 mars, 2007 23:32  
Blogger Marie säger..

Vad ar det med din blogg?

27 mars, 2007 08:56  
Blogger Isa säger..

Weeei, jag ska åka till Amsterdam!!! :) :) :)

Har förresten sparkat bollen oxå

27 mars, 2007 13:42  
Blogger Matilda säger..

Jag tror inte de tycker att jag bloggar om ratt saker :D

27 mars, 2007 19:56  
Blogger Malin säger..

Du är sedan länge förlåten :)

Ang den speciella.. det blir nog inget. Men tack för din support. Kram.

28 mars, 2007 18:48  

Skicka en kommentar

<< Home