torsdag, mars 15

Min nya bästis och jag

Idag åt jag middag i en park. Det har verkligen blivit vår här. Det har varit jättefint väder nästan en hel vecka, och ett tag var jag till och med ute i bara t-shirt. Det är blommor och fåglar överallt. Sjukt nice.

I förrgår var jag hos Mark och gjorde choklad till en välgörenhetsgrej på jobbet. Vi gjorde en skål av mjölkchoklad och vit choklad, och gjorde smeten till tryfflar som han ska göra klart ikväll. Gud, vad det såg gott ut.

Jag är klar med all träning på jobbet, och har börjat jobba på riktigt. Det är roligt att få lite eget ansvar, men samtidigt är det läskigt när det ringer folk och jag inte kan svara på deras frågor. Men jag tror att jag sköter mig bra. Jag börjar gilla alla mer och mer också. Till och med den tråkigaste är charmig på sitt eget vis. Jag är verkligen nöjd med mina arbetskamrater.

Dessutom är Mark min nya bästis. Man kan faktiskt ha flera bästisar! Det är jätteskönt att ha mer än en vänskapskrets igen, även om den andra bara består av tre-fyra personer på jobbet. Men det är verkligen skönt att inte vara beroende av samma gäng hela tiden, så fort man vill göra nånting.

Och jobbet har börjat lyssna på Tanya Stephens! Mark lånade alla mina skivor i lördags, och då spelade vi en del Tanya, och både Mark och Thomas gillade det jättemycket, så nu spelas hon på jobbet också! Sjukt nice! Och Steve spelade Ane Brun! Improvement. Jag börjar bli lite trött på holländsk radio..

5 Kommentarer:

Blogger Matilda säger..

Good good good!

Forresten sa var var jag hos Zoltan och hamtade post haromdagen, har tva brev till dig. Hojta om?nar du vill ha dem!

15 mars, 2007 20:53  
Blogger Matilda säger..

? ska givetvis vara ett /... Du vet,

hollandska tangentbord...

15 mars, 2007 20:54  
Blogger Marie säger..

HOJT!

15 mars, 2007 21:11  
Blogger Isa säger..

sooft, jag letar efter en annan kompiskrets som inte bor i typ utlandet/örebro. ^^

15 mars, 2007 21:48  
Blogger Ehpsson säger..

jag letar också efter en bekanskapskrets som faktiskt är en krets och inte löst pack... även det lösa packet som finns i karlstad är riktiga aces.

skönt att höra att du trivs. då är det ialla fall någons vardag som är på plats :) ^^

love ya!

15 mars, 2007 21:50  

Skicka en kommentar

<< Home