måndag, april 2

Skjut mig..

I fredags var jag full och i lördags hade jag bakfylleångest mer eller mindre hela dagen.

Jag var hemma hos Thomas från jobbet och spelade yatzi om Jim Beam efter jobbet på fredagen. Jag förlorade och var tvungen att dricka kopiösa mängder. Vid halv ett var jag för full och ville gå hem. Både tramen och bussen hade slutat gå och ingen taxi var inom synhåll. Däremot en svart-taxi. Dumt beslut.

Jag var på strålande humör och pratade franska hela vägen hem till Tobbe, och någonstans halvvägs började den dittills trevlige taxichauffören ta på mina ben. Jag orkade inte bry mig. Det är inte som om man inte har varit med om den förut liksom. Sedan började han stryka mig över håret. Jag drog mig undan och tänkte att vi är ju snart framme ändå.

Hundra meter från huset blev det lite för mycket så jag ljög och sa att vi var framme, betalade och försökte gå ur. Då höll han fast mig och försökte kyssa mig. Jag lyckades dra mig loss en gång, men innan jag hann ur hann han försöka en gång till. När jag äntligen kom ut sprang jag över vägen och han sprang efter med en tidning som jag hade glömt i bilen.

Jag panikringde Tobbe så att han kunde komma ner och öppna dörren men han svarade inte, så jag ringde alla i min telefonbok (vilket vid det här tillfället var Malin, Mark och Thomas) och döskraj-pratade med Mark som var gullig och full. Sen kom Tobbe ut och jag gick upp och spydde.

Jag tvivlar inte på att jag inte skulle ha kunnat spy även om jag inte var jätterädd, men det bidrog nog en hel del. När jag rensade ur min väska när jag städade hittade jag en lapp där det stod SAID och ett telefonnummer. Jag har definitivt inte lagt den där själv. Den ligger i min papperskorg och ger mig dåligt samvete för att jag inte orkar anmäla det.

Och jag blir så ARG för att jag nånstans tänker "amen ja va ju trevlig och full, de e klart han trodde nåt". Vad är jag för jäkla våp liksom? Jag skulle slått honom på käften skrikit putain och anmält honom för både svart-taxi och sexuella trakasserier.

Iallafall. Det här var ju inte vad jag hade tänkt skriva om. Jag ville skriva om min mysiga lördag och söndag, och mina smsade mordhot till Mark för att han inte var på jobbet idag och jag var tvungen att ringa en irländare som han skulle ha ringt. Men jag tappade lusten lite grann.

Både lördagen och söndagen var jättemysiga, bortsett från den konstanta viljan att spy upp all bakfylla hela lördagen. Alla shoppade massor utom jag och sen blev det nördkväll utan varken nördar eller nörderi. På söndagen storstädade jag lägenheten, hämtade cykeln på jobbet, gick på utställning och försökte lämna in Tobbes hårddisk på reparation, eftersom jag tappade den i golvet på lördagen.

6 Kommentarer:

Blogger Malin säger..

Babylove, du är absolut inget våp, och man ska få vara precis hur trevlig som helst utan att nån börjar tafsa. "Klart att han trodde nåt" --> nej, klart att han hade en jävligt skev världsbild om han trodde nåt, jävla äckelgubbe. Vem som helst skulle blivit skitskraj och mer eller mindre handlingsförlamad i din sits. Jag är sjukt glad att du hann ur taxin i tid.

Jag förstår om du inte orkar anmäla det, men nu när du har nummer och namn kan du ju faktiskt göra det om du vill.

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 massa kram

03 april, 2007 10:11  
Anonymous Anonym säger..

Shit... anmal pervot, om inte annat for din egen skull... glad att du e ok!!!! kram bro

03 april, 2007 12:22  
Blogger Isa säger..

Puss, I love you baby! Ses snart, och då ska vi kastrera

03 april, 2007 13:59  
Blogger Matilda säger..

Fy fan!!

03 april, 2007 18:38  
Blogger ?? säger..

Jeam Beam for President! :)

04 april, 2007 10:58  
Blogger ?? säger..

Jim Beam for President!!!

04 april, 2007 11:19  

Skicka en kommentar

<< Home