onsdag, april 4

Sverige <3 <3 <3

Imorgon åker jag till Sverige för att fira påsk. Jag har haft lite hemlängtan ett tag. Inte så mycket för att jag saknar Sverige, men för allt som finns i Sverige. Efter att ha läst Matildas lista över saker hon saknar med Sverige insåg jag att det faktiskt finns en hel del värt att ha därhemma. Det ska bli väldigt skönt att åka till Göteborg några dagar, träffa riktiga polare, äta knäckebröd och ost med morsan och bara vara.

Det här saknar jag med Sverige:
  • Vänner som jag har känt länge, och som jag vet var jag har.
  • Att käka knäckebröd med ost framför TVn med morsan och kolla på en riktigt dålig deckare på trean.
  • Snygga människor, kläder, möbler, byggnader.. Jag har tröttnat på 1800-talstjafs och fult mode.
  • Att inte bo i en storstad utan skog eller natur som inte är fejkad.
  • Att veta om saker som händer, ha koll på läget och kunna välja vad jag vill göra varje helg.
  • Att åka iväg på helhelger till en annan stad och veta att man kommer ha det så jävla bra hela tiden man är där.
  • Att supa mig redlös men ändå inte vara värst.
Men jag tror ändå inte att jag vill flytta tillbaka. Det är så mycket jag skulle sakna med Holland:
  • Att sova med Tobias varje natt.
  • Efter jobbet-ölen mitt i veckan.
  • Att få ta hand om mig själv, och inte behöva bry mig ett skit om nån annan om jag inte orkar.
  • Att folk sjunger högt när de cyklar, och att cykla över huvud taget.
  • Kanalerna.
  • Den holländska laid backa stilen.
  • Sjukt billig och lättillgänglig alkohol hela tiden.
  • Att ses som mer eller mindre vuxen.
Holland-Sverige, 1-0. Men jag antar att om jag flyttar nånstans blir det nog inte hem iallafall. Eller ens Göteborg. Jag har vant mig vid att klara mig själv, och även om jag skulle älska att hänga med polare hela tiden och alltid ha nånstans att ta vägen skulle det kännas för tryggt efter ett tag. Nej, det blir nog nån folkhögskola nånstans, typ Frankrike. Eller Östersund. Eller nåt.

6 Kommentarer:

Blogger Matilda säger..

Ja... Svart, det dar.

Hehe. Det blir inga paskagg va?

05 april, 2007 00:03  
Anonymous Anonym säger..

Jag tycker det är grymt att alkohol förkommer två gånger på din lista och jag bara en.

alkohol > tobias (som internet-kidsen skulle säga)

puss

05 april, 2007 09:06  
Blogger Matilda säger..

Tss, Tobbe, du ar ju anda hogst upp pa listan!

05 april, 2007 10:26  
Blogger Ehpsson säger..

Jag skulle vilja be att få informera om att Östersund just nu har SNÖ, medan resten av landet söderom har sol och en handfull plusgrader. (Flytta till KARLSTAD! ^-~)

05 april, 2007 12:26  
Blogger Marie säger..

tobbe: det ar bara for att jag inte vagar vara smorig pa bloggen.

puss

05 april, 2007 15:21  
Blogger Isa säger..

Säger ju att du aldrig kommer flytta hem! Men när jag får ett jobb gör det inte lika mkt, för då kan jag hälsa på mer!

09 april, 2007 12:11  

Skicka en kommentar

<< Home