söndag, maj 6

Men, de kan väl äta kakor..?

Det är söndag morgon och jag sitter ensam i sängen, surfar och äter kakor till frukost. Det hade kunnat vara världens bästa söndag, men det är det inte. Jag saknar helgfrukostar och långa slappa dagar med promenader hand i hand i solskenet och en liten obligatorisk dos av kultur.

I fredags såg jag Svenska Akademien! Sjukt bra! Lite konstigt att se dem med så liten publik, men det skötte sig fint. Jag och Malin var typ de enda som dansade, och tydligen var jag sockersöt när jag kunde varje ord i varje text, utom de nya. Jag fick gratis singel och poster, och skämde ut mig när jag hade fyllehicka och skulle prata med bandet. Men Generalknas var genuint trevlig. Fast Leia har slutat! På riktigt! Katastrof!! Hon ska satsa på familj och utbildning istället, vilket i och för sig kanske är ett bra val, men inte så kul för alla (föredetta) hängivna fan.

Lördagen var definitivt tråkigare. Jag tvättade hela dagen, la klart mitt pussel och väntade på att Tobbe skulle komma hem från krogen så jag kunde gå och lägga mig. Han har polare från Sverige över, så vi måste sova i vardagsrummet, och det är ingen idé att lägga sig innan de kommer hem.

Jag saknar Matilda. Du gör bäst i att flytta tillbaka ner, ditt pucko, annars får du med mig att göra!

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Sötnos. Jag saknar dig också.

Fast det är ganska skönt att vara här, faktiskt.

06 maj, 2007 19:22  
Anonymous Anonym säger..

Jag upptäckte också nyligen att Leia slutat, men hoppades på att det bara var för en sommar eller något. Det känns inte roligt.

Men Marie!? Om du satt i sängen med datorn och bloggade, har du då fått tillbaka ditt stulna bredband?
(jag menar, då kunde du ju glädja dig åt det iaf!)
Eller var du hos Tobbe? Eller publicerade du inlägget senare?

Matilda har det alldeles utmärkt här sörru! Jag behåller henne!

07 maj, 2007 22:48  
Blogger Marie säger..

Jag var hos Tobbe och Malin. Ingen tillstymmelse till internet hemma inte.

08 maj, 2007 08:54  

Skicka en kommentar

<< Home