måndag, maj 28

The fuckness gangsta

Uppdaterat: Nu med bilder

Varför, varför, varföööör gav jag min kamera till Malin så att hon kan blogga med min dator och mina bilder? Jag vill ju också blogga, men nu snuvar Malin mig på hela konfekten, för det mejkar ju inte så sense att blogga om samma sak med samma bilder när jag väl får tillbaka min dator och kamera.

Well, well. Det är en holländsk helgdag idag, och vi är bara fem personer i hela den enorma byggnaden som är här för att hålla den svenska, irländska, spanska och franska marknaderna öppna. Vi får gratis mat och två extra semesterdagar om vi jobbar på en hollänsk helgdag. Nice. Det är skönt att det är så tomt och tyst, och ingenting att göra om inte telefonen ringer. Fast det är lite läskigt om nånting skulle hända. Då är vi helt utelämnade, lite som i en skräckfilm.

Helgen i Sverige var jättemysig. Vi firade mormors födelsedag med fin trerätters (och den vegetariska maten var faktiskt god!) på kusten i Uddevalla. Massa gamla tanter, som var mormors systrar, och deras män var där och hade någon av dem kunnat engelska hade de väl svimmat åt min Fuckness-tröja.



Nästan alla kusinerna var där och Benjamin spelade gitarr, Nillan blockflöjt och resten sjöng Evert Taube-låtar så att gamlingarna fick tårar i ögonen. Vi spelade även lite Seek and Destroy och andra gamla godingar och hoppades att ingen hörde.

Servitriserna var jättesöta och hade gjort en tårta med "Karin 80 år" i sprutgrädde och fnissade som små barn. Vår present gjorde succé! Mormor fick en snygg porslinsko som alla mormostrar förundrades över och för att morfar inte skulle känna sig utanför fick han en nyckelring med en liten plastko som gör roliga läten och lyser ur näsborrarna om man trycker på en knapp. Den gjorde ännu storre succé hos alla svärmormorsbröder som skrattade åt att vi vågar göra en sån grej mot vår annars så stränga morfar, som skrattade mest av alla och inte kunde sluta trycka på knappen.



Efter middagen åkte vi hem till mormor, kollade på djur i lagårn, klappade nyfödda kycklingar, grillade korv (åt vegetarisk färdigköpt paj) och hade det trevligt. På söndagen träffade jag Emma och hade födelsedagsfirade (det hade jag förresten för mig också med mamma på lördagsmorgonen). Det var jätteroligt, men alldeles för kort som vanligt.



Och just det! Jag höll på att glömma! Jag glömde passet hemma, och som värsta ganstern fick jag komma igenom ändå, blev kroppsvisiterad från topp till tå mycket intimt, ljög om vätskor i handbagaget (No, it's a porcelain cow. *vakt lyfter upp min läskflaska* Oh, that one. Eh. Haha?) och blev kallad sweetheart upprepade gånger av en flygvärdinna. Yeeeeeaaah. Och på planet hem fick jag gratis vin. Lyx!

4 Kommentarer:

Blogger Matilda säger..

Det later helt fantastiskt!

28 maj, 2007 11:35  
Blogger Ehpsson säger..

meeepeepp. jag vill åka till amsterdam jag med. jag diskuterar med mina föräldrar om de kan bidra med lite cash till flygbiljett.
jag vill komma i juni, för jag orkar inte riktigt vänta längre :P

men ååh, vad det var härligt att se dig. skönt att se hur vissa relationer inte ändras!
<3 you

28 maj, 2007 17:28  
Blogger Malin säger..

F'lååååt.

29 maj, 2007 10:44  
Blogger Ehpsson säger..

åhå. haha. det var den fulaste bilden jag sett på mig själv på länge! mwaha!

18 juni, 2007 12:06  

Skicka en kommentar

<< Home