tisdag, juli 1

Last night in San Francisco

Da var det dags att lamna San Francisco om nagra timmar. Jag ska upp klockan sex imorgon bitti for att ta planet till Chicago. San Francisco har varit najs. Jag har traffat en hel del schysst folk pa hostelet, och tagit det ganska lugnt i allmanhet.

Forsta dagen akte jag runt en busstur med en kille som heter Zen (!) och kollade pa i princip allt som finns att se har. Efter lite promenerande upp och ner for backarna blev han trott och vi drog tillbaka till hostelet for att spela schack med en glassig och gayig italienare pa motorcykel resten av kvallen.

DAgen efter cyklade jag over Golden Gate-bron. DEt var sjukt rokigt efter en brand i norra Californien, sa jag kunde knappt se bron nar jag var pa den. Inte sa bra foton med andra ord, och svinkallt var det ocksa. Efter nagra timmars cyklade langs med kusten sokmnade jag pa en helt tom grasmatta vid farjan. Nar jag vaknade var det folk och cyklar overallt! Praktiskt taget pa mig!

Det var Gay Pride i San Francisco i helgen, sa pa lordagen gick jag ner pa omradet, fick massa gratis saker, sag pa lite upptradanden och shoppade nya leggins eftersom jag krympte mina strumpbyxor till en tredjedel av storleken i torktumlaren. Pa kvallen sag jag Wall-E pa bio med en nord av storsta slag. Han var sa uppspelt infor att se filmen att han var helt odraglig, trots att han i vanliga fall ar helt okej. Som tur var var nagra engelsman och -skor (men herregud, har de inget samlingsnamn!?) med oss.

Ovan namnda engelsman och jag kollade pa fotbollen dagen efter. Har i Amerikatt borjade den halv tolv pa morgonen, sa da borjade vi sjalvklart dricka, och slutade inte forran tolv timmar senare. Innan fotbollen var jag pa Pride-paraden. DEn var helt annorlunda mot Amsterdam! Mycket mer serios med massa senatorer och domare och allt mojligt som akte forbi i fancy bilar. Inte en superbra parad, men fortbarande jakligt nice att fa vara med om.

Anyway, jag och engelsmannen tog oss ner pa gay-omradet, och drack ol i mangder. Vi tittade aven storogt pa nakna man och kvinnor som gick forbi, och alla mojliga formationer av folk. Det var roligt.

Idag har jag varit lite bakis, men tagit mig ut till alcatraz. Sjukt ballt! Kanske mest for att man har hort sa mycket om det, men anda. Vackert ar det ocksa, pa en fin fagel-o mitt i bukten. Jattefint vader idag ocksa, sa mitt ansikte branner efter all sol.

En mindre rolig grej med Alcatraz var vakten som borjade stalka mig. Han delade ut horlurar till AudioTuren, och nar jag hade fatt mina fragade han var jag skulle gora ikvall. Inget ont anande svarar jag not much, just pack all my stuff together, varpa han bjuder ut mig pa dejt! Jag forsoker val slingra mig ur det, men man kan ju inte garna saga nej nar nan fragar om ens telefonnummer. Det skulle ju vara jatte oartigt.

Sa han far mitt nummer, och sen letar han upp mig inne i fangelset flera ganger for att forsoka bestamma tider och sant, och forsoker overtala mig att aka med honom fran on nar han slutar jobbet. Jag slingrar och slingrar och lyckas gomma mig fran honom anda tills baten har kommit tillbaka till San Francisco, da han hittar mig igen. Han sager att han har forsokt ringa och messa mitt nummer och att det inte funkar och far mig att ringa honom, och sen vill han kora mig till hostelet och hjalpa mig packa! Som tur ar blev jag av med honom, bara genom at lova att jag skulle ringa ikvall. Jag funderar pa att messa honom och beratta att folk kanske blir mer intresserade om han inte trakasserar dem!

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger..

Ha, ha! Hoppas du messade något riktigt otrevligt till honom, sådär får man inte göra! Inte ens i stora-dejt-landet USA. Engelskmän och -skor = Britter.
Puss!

01 juli, 2008 23:47  
Anonymous Anonym säger..

Omg, vilken jobbig vakt, och visst är det konstigt i de där situationerna, det känns verkligen som att det inte borde vara så svårt att säga tack men nej tack när en helt okänd människa föreslår något i stil med att man ska på dejt, men så fattar de inte hintar och man är uppfostrad till att vara snäll och tillmötesgående och de är pushiga som fan och så står man där och har plötsligt behövt ge ut sitt eget nummer!

Hoppas du har kul i Chicago med Ryan.. tänk på Chicagojazzen med Doktor Kosmos :)

Mammuth - britter! såklart! Jag funderade också på vad det kunde heta. Fast om man verkligen vill påpeka att de inte var från Skottland eller Wales blir det ju svårt...

02 juli, 2008 13:23  
Blogger Marie säger..

Britter! Vilket fantastiskt ord!

03 juli, 2008 05:16  

Skicka en kommentar

<< Home